نسخه چاپی

از انصاری فرد یك بازیكن جهانی می‌سازم

سرمربی پرسپولیس گفت: «ما همچنان منتظر حضور كریم انصاری‌فرد در تمرین تیم پرسپولیس هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر تصمیم خود را برای حضور در پرسپولیس بگیرد.»

علي دايي يكي از نگراني‌هاي امروزش را نسبت مي‌دهد به فوتبال اردبيل كه هنوز نتوانسته خودي نشان بدهد. او دراين‌باره مي‌گويد: «اردبيل از استعدادها و ظرفيت‌هاي خوبي در فوتبال برخوردار است كه خيلي از آنها ناشناخته مانده و فقط تعداد معدودي مثل كريم انصاري‌فرد شناسايي شده و درسطح ملي درخشش داشته‌اند. در حالي كه همسايه ما آذربايجان شرقي دو تيم در ليگ برتر و چند تيم در ليگ يك دارد. ما از قافله عقب مانده‌ و هنوز نتوانسته‌ايم تيمي در ليگ‌هاي معتبر داشته باشيم. اگر موسسات و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي وارد گود شوند و با مديريت و هزينه درست تيم‌هاي ورزشي به ويژه فوتبال را حمايت كنند قطعاً تيم‌هاي اردبيل توان بالايي را در سطح كشور به نمايش خواهند گذاشت. مسوولان هم بايد حمايت كافي داشته باشند تا بيش از اين در حق فوتبال اردبيل اجحاف نشود.»


حرف زدن، ديگر آن چيزي نيست كه علي دايي هميشه با كمال ميل به استقبالش مي‌رفت. دايي حالا حتي درباره تيم خودش هم خيلي راغب به صحبت نيست و در شرايط امروز، كمي سماجت مي‌خواهد حرف كشيدن از او. هر چند كه در همين هم‌صحبتي نه خيلي طولاني هم به تكرار يادمان مي‌آورد كه كارهايي مهم‌تر از اين‌ در پرسپوليس دارد و به جاي گفت و شنود با رسانه‌ها ترجيح مي‌دهد حرف‌هايش را در يك قالب فني بسته‌بندي و به شاگردانش هديه كند. با اين‌همه، امروز فرصتي پيش‌روي ماست براي به زبان آوردن پرسش‌هايي كه پاسخش را فقط بايد از علي دايي شنيد.


* اين روزها خيلي كم حرف شده‌ايد!
- براي حرف زدن وقت زياد است. ما الان كارهاي خيلي مهم‌تري داريم و بايد حواس‌مان به پرسپوليس و تمرين‌ها باشد تا بتوانيم يك تيم خوب را وارد ليگ كنيم.


* حالا شرايط باب ميلتان پيش مي‌رود يا نه؟
- خدا را شكر همه‌چيز خوب است. بچه‌ها دارند بدنسازي مي‌كنند و پيشرفت خوبي هم داشته‌اند. از آنها راضي‌ام اما كارمان هنوز تمام نشده. در اين يك ماه بايد به آمادگي صد در صد برسيم. برنامه‌هاي زيادي هم داريم كه اميدوارم همه‌شان اجرا شود و باشگاه هم كمك‌مان كند.


* استقبال از حضور دوباره شما در پرسپوليس خيلي بدبينانه بود؛ خودتان فكر مي‌كنيد اين همكاري آخرش به كجا مي‌رسد؟
- من با كسي دعوا ندارم. آمده‌ام كمك كنم و پرسپوليس را به جايگاه اصلي‌اش برگردانم. قراردادم هم سه ساله است و اميدوارم در اين زمينه خدا به من كمك كند تا به اهدافم برسم.


* در اين مدت دستياران‌تان خيلي مورد انتقاد بودند؛ نمي‌خواهيد تغييري در كادر فني داشته باشيد؟
- من محمد دايي، منافي، غلامپور، فروزاني و مولايي را براي حضور در كادر فني انتخاب كرده‌ام و تا آخر فصل با آنها ادامه مي‌دهم. البته بايد يك نفر ديگر هم به آنها اضافه كنم.


* آن يك نفر هم حتما كريم باقري است.
- او اول بايد با باشگاه قرارداد ببندد. اگر اين اتفاق افتاد ما هم آمادگي‌اش را داريم كه از توانمندي‌هاي او در پرسپوليس استفاده كنيم.


* اما انگار خيلي از اين انتخاب راضي نيستيد!
- چطور چنين حرفي مي‌زنيد؟ اتفاقا خيلي خوشحال مي‌شوم كه كريم باقري همراه ما باشد تا بتوانيم با كمك هم پرسپوليس را مهياي حضور قدرتمندانه در ليگ سيزدهم كنيم.


* راستي تكليف انصاري‌فرد چه شد؛ بالاخره او بازيكن پرسپوليس است يا نه؟
- كريم هنوز با باشگاه قرارداد دارد اما قراردادش مشروط است كه توافق كرده بوديم او يك سال ديگر بماند. او شرط و شروطش را گفت و قرار شد براي توافق نهايي باز هم صحبت كنيم كه نمي‌دانم چرا كريم انصاري‌فرد يك‌دفعه ناپديد شد!


* گفته بودند با بوخوم توافق كرده ولي آلماني‌ها اين خبر را هم تكذيب كردند!
- من هم شنيد‌ه‌ام با تيم‌هاي آلماني و تركيه‌اي صحبت كرده ولي دو روز پيش هر چه در سايت بوخوم گشتم خبري از قرارداد او نديدم. ما همچنان منتظر حضور كريم انصاري‌فرد در تمرين تيم پرسپوليس هستيم و اميدواريم هر چه سريع‌تر تصميم خود را براي حضور در پرسپوليس بگيرد اما متاسفانه مديربرنامه‌‌هايش گاهي توقع نابجا در او ايجاد مي‌كند. او انصاري‌فرد را هوايي كرده.


* انصاري‌فرد در پرسپوليس خيلي افت كرد؛ چقدر روي او حساب كرده‌ايد؟
- حتما يادتان هست كه كريم وقتي در سايپا بود چقدر توانمند بازي مي‌كرد اما پارسال در پرسپوليس چهره متفاوت‌تري داشت. من معتقدم انصاري‌فرد همين حالا هم توان بازي كردن در تيم‌هاي قدرتمند اروپايي را دارد و مي‌تواند در تيم‌ملي هم فيكس باشد اما بايد به هوش باشد و فرصت‌ها را از دست ندهد. كريم اگر برگردد، در پرسپوليس او را احيا مي‌كنم و از او يك بازيكن طراز اول ملي و حتي جهاني مي‌سازم.


* بد نيست سري هم به تيم‌ملي بزنيم؛ شرايط صعود به جام جهاني را چطور مي‌بينيد؟
- مهم‌ترين كار ما بردن قطر بود كه انجام شد. به نظر من بازي با قطر يكي از بهترين بازي‌هاي تيم‌ملي در چند ماه اخير بود. ما در اين بازي به ويژه نيمه دوم متفكرانه و عالي بازي كرديم به طوري كه تمام فضاها را از حريف گرفته و از نظر تاكتيكي بهترين بازي را به نمايش گذاشتيم. خط هافبك ما هم عالي عمل كرد كه اميدواريم شبيه اين بازي متفكرانه را در بازي‌هاي بعدي هم از تيم‌ملي ببينيم و بدون دردسر به تيم‌هاي صعود كننده به جام جهاني بپيونديم.


* فكر مي‌كنيد اين اتفاق در بازي با لبنان بيفتد؟
- اگر بچه‌ها غفلت نكنند لبنان را هم مي‌بريم. يقين دارم در صورت همت بازيكنان و تداوم بازي رواني كه در قطر به نمايش گذاشتند، شكست لبنان در تهران راه صعود مستقيم تيم‌ملي را هموار مي‌كند. هر دو بازي‌مان با لبنان و كره‌جنوبي حساس است كه بايد همه امتيازها را بگيريم.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...