نسخه چاپی

تلاش گسترده وهابیت برای رای نیاوردن جلیلی

تاكنون تصور می شد كه در مقابل سعید جلیلی محور غرب، ضدانقلاب، فتنه، انحراف و سازش قرار گرفته ولی این روزها برخی ناظرین سیاسی از پیوستن وهابیت به این جبهه سخن می گویند.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، از زمان ثبت نام دکتر جلیلی در انتخابات موج سنگین رسانه های وابسته به ضدانقلاب، فتنه گران ، انحرافیون و سازشگاران داخلی به کمک رسانه های مطرح آمریکایی و اروپایی برای تخریب جلیلی آمدند.

در این میان بغض رسانه های غربی از جلیلی به علت ایستادگی وی در مقابل سردمداران غربی و گرفتن امتیاز در پرونده هسته ای کاملا مشهود هست همانطور که این رسانه های می گویند اگر جلیلی در انتخابات ایران پیروز شود باید آمریکا،انگلیس و فرانسه حق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند و در حوزه تحریم ها مجبور به عقب نشینی خواهند شد مگر آنکه کاندیدای سازشگری به قدرت برسد!

رسانه های وابسته به محور ضدانقلاب، فتنه ،جریان سازش و انحراف در کشور نیز هر کدام کینه های خاص خود را از نماینده گفتمان انقلاب دارند.اما در این میان تلاش وهابیت برای عدم رای آوری جلیلی در استانهای سنی نشین کشور و علی الخصوص سیستان و بلوچستان نیز جالب توجه است.

کینه دستگیری عبدالمالک ریگی و تدابیر کلان امنیتی جلیلی که سبب خنثی سازی ده ها طراحی تروریستی در سیستان و بلوچستان شده تلاش و انگیزه وهابیت را برای عدم رای آوری در شهرهای این استان گسترده تر کرده است. نکته جالب تر آنکه جلیلی در زاهدان با یاد کردن از شهید مولوی جنگی زهی که بدست وهابیون داخلی یکسال قبل به شهادت رسید نیز سبب خشمگین تر شدن وهابیون سیستان و بلوچستان و وابستگان به آنها شد. این در حالیست که تاکنون معتمدین زیادی از طوایف مختلف بلوچ و سیستانی حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی اعلام کرده اند.

در همین حال تندروهای مذهبی زاهدان نیز که جلیلی را مردی یافته اند که اهل امتیاز دادن به آنها همانند برخی دیگر کاندیداها نیست اعلام کرده اند که هر کاندیدای را به غیر او در این انتخابات ترجیح خواهند داد و دیروز رسما برخی از نزدیکان به این جریان در فرودگاه زاهدان از حسن روحانی استقبال کردند.

طی سالهای اخیر یک جریان وهابی به پوشش سیاسی در جنوب شرق ایران شکل گرفته که از اواخر دهه هفتاد تاکنون همواره تلاش کرده خود را در استانهای جنوب شرق ایران بسط بدهد.

این جریان موسوم به وهابیون سیاسی که خاستگاه آن یکی از مراکز مذهبی در زاهدان می باشد مشخص ترین ویژگی های سیاسی آن به شرح ذیل می باشد:

الف: تئوریزه کردن اتهام تبعیض به نطام در میان عوام اهل سنت
ب: گرفتن امتیاز از کاندیداهای ریاست جمهوری برای بسط حوزه های علمیه و درخواست مسجد اختصاصی برای خود در تهران
ج: جلوگیری از تخریب وجهه اسلام سعودی و قطری در محیط داخلی ایران
د: بدست آوردن امتیازات زمین، تجاری،
ه: سهم خواهی در قدرت سیاسی بدون نگاه به تعهد انقلابی
و: پنهان کردن اعتقادات مذهبی وهابیت در تریبون های رسمی و بسط زیربنایی آن از طریق تدریس در حوزه های علمیه تحت نفوذ
ق: درخواست برای فرآهم شدن شرایط آسان سفر به عربستان و تاسیس یک شبکه ماهواره ای اختصاصی

اما در این میان جریان وهابیت سیاسی دستور مشارکت سیاسی را همانند اصلاح طلبان دخلی و فتنه گران در انتخابات در برنامه خودش دارد و تلاش می کند از طریق شبکه مبلغین و حوزه های علمیه تحت نفوذ خود گزینه مورد نظر را حتی در صورت امکان حتی به صورت فتوایی در برنامه قرار بدهد.

گفتنی است، این جریان دیروز پس از دیدار حسن روحانی در زاهدان به شبکه مبلغین خود دستور حمایت از وی را صادر کرده است.

۱۳۹۲/۳/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...