نسخه چاپی

اختلال اینترنت چه ربطی به انتخابات دارد؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی كامل شبكه های ارتباطی و مخابراتی برای برقراری ارتباطی امن و پایدار در روز ۲۴ خردادماه روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و گفت: در این راستا و برای آماده سازی شبكه ای، ۳ مانور آزمایشی برپا كرده ایم.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدعلی فرقانی با بیان اینکه شبکه اپراتورهای مخابراتی برای ارائه ارتباط امن و پایدار آمادگی کاملا دارند، اظهار داشت: طی هفته گذشته ۳ مانور برای تست و آزمایش این شبکه ها در راستای حضور در انتخابات برپا شده که یکی از این مانورها به صورت سراسری یوده است.

وی با تاکید براینکه شبکه های ارتباطی در حال حاضر آمادگی ارائه سرویس در روز انتخابات را دارند اظهار امیدواری کرد که این آمادگی تا پایان برپایی این رویداد ملی و حماسه سیاسی حفظ شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در موضوع انتخابات، اینترنت آنچنان درگیر نیست بلکه شبکه های تلفن ثابت و همراه بیشتر در بحث با انتخابات درگیر هستند که در این راستا ظرفیت خوبی در اختیار مسئولان اجرایی قرار گرفته است.

فرقانی با تاکید براینکه اینترنت هیچ دخالتی در انتخابات ندارد، تصریح کرد: موضوع اختلال اینترنت به برگزاری انتخابات ارتباطی پیدا نمی کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در گذشته و در انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از بستر ارتباطی یکی از اپراتورها با مشکلات فنی همراه شد که با توجه به تجربه این مساله و پیش بینی های لازم، امیدواریم مشکلی در این زمینه به وجود نیاید ضمن اینکه روش های جایگزین نیز برای استفاده از بسترهای ارتباطی دیده شده است.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...