نسخه چاپی

جدا شدن از سازمان، شرط ورود منافقين به آمريكا

آمریكا برای منافقین شرط گذاشت!

عکس خبري -آمريکا براي منافقين شرط گذاشت!

برخی مقامات آمریكایی از انتقال احتمالی عده‌ای از منافقین به این كشور خبر دادند، ولی آن را منوط به جدایی این افراد از سازمان منافقین دانستند.

به گزارش نما به نقل از هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، روز گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از تنی چند از مقامات آمریکایی اعلام کرد که احتمال پذیرش تعدادی از اعضای منافقین که در حال حاضر در کمپ لیبرتی بغداد مستقر هستند از سوی آمریکا وجود دارد.

آنها در ادامه افزودند که در ازای انتقال این افراد به آمریکا از آن‌ها انتظار می‌رود که از سازمان منافقین جدا شوند.

این سازمان از ابتدای شکل‌گیری فهرست تروریستی آمریکا در سال 1997 در این فهرست قرار گرفت و قریب به 15 سال متمادی زینت بخش آن بود، ولی نهایتاً با پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور و برگزاری تجمع‌ها و خرید سیاستمداران بازنشسته آمریکایی و اروپایی توانست خود را از آن خارج سازد.

دولت عراق طبق اقدامی قانونی و توافقی که در دسامبر سال 2011 میلادی با سازمان ملل انجام داد حدود 3000 تن از اعضای این گروهک تروریستی را از کمپ اشرف که نزدیک به سه دهه از آن به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌کردند به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل کرد تا پس از بررسی وضعیت پناهندگی آنها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به کشورهای ثالث منتقل شوند.

نخست وزیر آلبانی پس از دیدار با معاون وزیرخارجه آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در اواسط ماه مه میلادی، پیشنهاد پذیرش 210 تن از این افراد به خاک کشورش را داد ولی سخنگوی این سازمان بلافاصله این پیشنهاد را رد کرد.

امروز پس از گذشت دو ماه و اظهار نظر مقامات سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا مبنی بر کارشکنی منافقین و عدم همکاری رهبران آن‌ها برای خروج اعضای خود از عراق 14 نفر و به دنبال آن 30 نفر دیگر از اعضای این گروهک به آلبانی منتقل شدند.

۱۳۹۲/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...