نسخه چاپی

بازتاب شادی طرفداران روحانی در رسانه های غربی

عکس خبري -بازتاب شادي طرفداران روحاني در رسانه هاي غربي

سی ان ان در خبری با تیتر " خداحافظ احمدی نژاد، سلام بر روحانی" ضمن اعلام خبر دقیق نتایج، از سوابق اجرایی روحانی در داخل كشور نوشته است. این شبكه آمریكایی می گوید: پیروزی حسن روحانی در حالی اتفاق می افتد كه نیروهای اصولگرا در ایران اطرافیان محمود احمدی نژاد را به شدت سركوب و آنان را متهم به فساد می كنند. احمدی نژاد نیز این اتهامات را به خود آنها بر می گرداند.

به گزارش نما، به عقیده سی ان ان، روحانی بیشتر به حل دیپلماتیک مسائل با رقبای داخلی و خارجی خود علاقه دارد و بر خلاف احمدی نژاد، هنگامی که آمریکایی ها و شهروندانش را مورد خطاب قرار می دهد، احتیاجی به مترجم ندارد.

خبرگزاری فرانسه نیز بعد از اعلام نتایج انتخابات به شادمانی هزاران ایرانی در سطح خیابان های ایران پرداخته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه با اعلام پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران، جمعیت زیادی در تهران در سطح خیابان های اصلی زیرنظر نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی با یکدیگر همصدا شده اند.

خبرگزاری فرانسه از بوق ممتد اتومبیل ها وخودنمایی رنگ بنفش در بین جمعیت حاضر در خیابان ها می گوید. سحر ۲۷ساله که با جمعیت مرکز شهر همراه شده است می گوید: "بعد از ۸سال شادی را در شهرم می بینم. شادی و خوشحالی در چهره مردم شهر پیداست."

اشکان ۳۱ساله نیز با به صدا درآوردن بوق موتورسیکلتی که بر روی آن سوار بود گفت: "بار دیگر امید در چهره ایران دیده می شود."

صبا دختر دیگریست که به خبرگزاری فرانسه می گوید که شب گذشته حتی ثانیه ای نتوانسته پلک هایش را بر هم بگذارد. او عنوان می کند که بعد از اعلام پیروزی رسمی روحانی در انتخابات توسط مصطفی محمد نجار، لحظه ای صبر نکرده و همراه دوستانش به خیابان آمده است.

خبرگزاری فرانسه از میدان ولیعصر تهران اینگونه گزارش می کند که مردم حاضر در میدان ولیعصر تهران ضمن اعلام حمایت خود از محمدرضا عارف، می گویند که روحانی نباید فراموش کند که عارف باید در دولتش باشد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز ویدیویی از یوتیوب را در وبسایت خود به نمایش گذاشته است که از شادی جوانان ایرانی در شیراز بعد از اعلام رسمی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران حکایت دارد.

آسوشیتدپرس نیز از پایکوبی شدید هواداران روحانی در سطح خیابان های تهران نوشته است. به نوشته آسوشیتدپرس، طرفداران روحانی، فریاد "زنده باد روحانی" سر می دهند.

آسوشیتدپرس، روحانی را سیاستمدار رادیکال عنوان می کند. با این حال می افزاید که او به شدت علیه سیاست های خصمانه محمود احمدی نژاد در بخش سیاست های خارجی ایران موضع گرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز با اعلام شمارش آرای انتخابات جمهوری اسلامی ایران از خوشحالی طرفداران روحانی در خیابان ها می نویسد. وال استریت ژورنال شعار "احمدی بای بای" را یکی از شعارهای جمعیت عنوان می کند و می گوید در همدان و در برخی از شهرها به رسم ایرانیان بعد از شنیدن خبر خوش، شیرینی پخش می کنند.

وال استریت ژورنال اذعان می کند که هنوز مانده است تا بفهمیم توانایی حسن روحانی برای تغییر شرایط موجود چه قدر است.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...