نسخه چاپی

وزیر خارجه آمریكا: آماده تعامل بادولت جدید ایران هستیم

عکس خبري -وزير خارجه آمريکا: آماده تعامل بادولت جديد ايران هستيم

وزیر امور خارجه آمریكا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام كرد واشنگتن و شركای بین‌المللی آن آماده تعامل مستقیم با دولت ایران هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «پی تی آی»، همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، دولت آمریکا برای تعامل مستقیم با «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب و جدید کشورمان اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این خبر‌، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته گفت: ما به همراه شرکای بین المللی خود، آماده تعامل مستقیم با دولت ایران هستیم. ما امیدواریم که آنها (ایرانی ها) به تعهدات بین المللی اشان در قبال سایر جهان احترام بگذارند تا یک راه حل دیپلماتیک حاصل شود تا به تمام نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران پرداخته شود.

در ادامه این خبر آمده است که هم وزیر خارجه آمریکا و هم کاخ سفید بعد از اعلام خبر پیروزی روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بیانیه های مشترکی صادره کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به یادآوری تعهدات انتخاباتی روحانی پرداخت و گفت: رئیس جمهور منتخب روحانی مکررا در طول رقابت های انتخاباتی اش متعهد به احیا و گسترش آزادی تمام ایرانیان شد. در ماه های آینده، او (روحانی) فرصت تحقق وعهده هایش در قبال مردم ایران را خواهد داشت.

«جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز در این باره گفته است: امید ما این است که دولت ایران به خواسته مردم ایران توجه کند و انتخاب های مسئولانه ای داشته باشد که آینده ای بهتر را برای تمام ایرانی ها به وجود بیاورد. آمریکا همچنان آماده تعامل مستقیم با دولت ایران به منظور رسیدن به راه حلی دیپلماتیک است که این راه حل تمام نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران را بررسی کند.

کری و کاخ سفید در عین حال مدعی شدند: ما شجاعت مردم ایران را که به پای صندوق های رای رفتند و عقیده خود را ابراز کردند آن هم در یک محیط به شدت تحت کنترل که درصدد محدود کردن آزادی بیان و تجمع است، می ستاییم. ما همچنان نگران فقدان شفافیت در روند انتخابات و تلاش ها برای سانسور رسانه، اینترنت و پیام های مکتوب هستیم. با وجود این چالش ها، مردم ایران صراحتا تمامل خود را برای داشتن آینده ای بهتر و جدید ابراز کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که به رای مردم ایران احترام می گذارد و به ایرانی ها به دلیل شرکت آنها در یک روند سیاسی و شجاعت آنها در ابراز عقایدشان تبریک می‌گوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» با کسب 18میلیون 613 هزار 329 رأی اکثریت مطلق آرا را کسب و رئیس‌جمهور شد.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...