نسخه چاپی

نگاهی گذرا به پرونده علی كریمی

مسائل پیش آمده فصل قبل بین علی كریمی و محمد رویانیان و مشكلات قبلی او و علی دایی باعث شد كه پشیمانی از خداحافظی‌اش با فوتبال منجر به بازگشت به پرسپولیس نشده و راهی یكی دیگر از تیم‌های پرطرفدار شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی کریمی یک بار دیگر از پرسپولیس جدا شد در حالی که پس از فینال حذفی فصل گذشته شماره 8 تیم سرخ پوش پایتخت اعلام به خداحافظی از دنیای فوتبال کرد. وی به تراکتورسازی پیوست تا یکبار دیگر با پیراهن قرمز در لیگ برتر باشد. مسائل پیش آمده فصل قبل بین وی و محمد رویانیان و مشکلات قبلی او و علی دایی باعث شد که پشیمانی از خداحافظی‌اش با فوتبال منجر به بازگشت به پرسپولیس نشده و راهی یکی دیگر از تیم‌های پرطرفدار شود.

محمدعلی کریمی پاشاکی متولد  17 آبان 1357 در کرج است.کریمی از سال 1377 سابقه بازی در تیم ملی ایران را دارد. وی در سال 2004 توانست آقای گلی جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورد و جایزهٔ بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را نیز در همان سال کسب کرد.کریمی فوتبال خود را از نوجوانان نفت تهران شروع کرد. او سپس به نوجوانان سایپا پیوست و وی بعد از آن به فتح تهران منتقل شد و از آن‌جا بود که به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.

**پرسپولیس

 علی کریمی در سال 1377 به پرسپولیس پیوست و او توانست دو سال پیاپی در سال‌های 1378 و 1379 لیگ آزادگان را فتح کند.

**الاهلی امارات

علی کریمی در سال 2001 به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش یعنی جام امیر را در فصل 2001-2002 فتح کند. کریمی در سال 2004 توانست 14 گل برای تیمش به ثمر برساند.

**بایرن مونیخ

علی کریمی سال 2005به  باشگاه بایرن مونیخ  پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی بود که در این باشگاه بازی می‌کرد.کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است و در مقابل سالزبورگ یک گل به ثمر رساند.

**حضور در قطر

علی کریمی پس از بایرن مونیخ به قطر رفت و برای تیم القطر آن کشور بازی کرد.کریمی فصل بعد به همراه تمامی بازیکنان خارجی القطر از این تیم جدا شدو با تصمیم کمیته ملی المپیک قطر (که مسئولیت عقد قرارداد با بازیکنان خارجی و انتخاب تیم‌های آنها را برعهده دارد) به تیم فوتبال السیلیه پیوست.

**بازگشت به پرسپولیس

علی کریمی به خاطر نارضایتی بابت حضور در قطر در یک تماس تلفنی یک‌ساعته با عباس انصاری‌فرد (مدیر وقت باشگاه پرسپولیس) به مذاکره پرداخت. سپس باشگاه پرسپولیس برای به‌خدمت گرفتن او به صورت قرضی از باشگاه السیلیه علاقه نشان داد و با دادن 310 هزار دلار آمریکا به آن باشگاه، او را به صورت قرضی به‌خدمت گرفت و او در تاریخ 6 سپتامبر 2008 به طور رسمی قرارداد یک‌ساله با تیم سابقش امضا کرد.

**استیل آذین

علی کریمی در سال 1388 به سبب عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. در فصل 87-88 لیگ برتر علی کریمی 14 گل به ثمر رساند و با دریافت 9 کارت زرد و 3 کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن در لیگ برتر نهم شناخته شد.

**شالکه آلمان

علی کریمی با عقد قرارداد 5 ماهه به شالکه04 آلمان پیوست و با شماره 10 وارد میدان مسابقه شد. او به‌خاطر نیمکت نشینی و حضور کم در زمین ناراضی بود. او سپس طبق صحبتش مبنی بر سر رفتن حوصله‌اش در آلمان به تهران بازگشت.

**حضور دوباره در پرسپولیس

او بالاخره در سال 1390 بعد از صحبت با حبیب کاشانی با عقد قرار دادی به پرسپولیس بازگشت و به دوران حضورش در آلمان پایان داد. کریمی پس از باخت مقابل سپاهان در فینال حذفی و همزمان با خداحافظی مهدی مهدوی کیا اعلام کرد دیگر به فوتبال باز نخواهد گشت !

**جنجال‌ها

علی کریمی در بهمن ماه سال 1377 در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال امید ایران و ویتنام، در اعتراض به قضاوت تورو کامیکاوا‌ در مقام دفاع از علی انصاریان، داور وسط را هل داد و از سوی AFC به مدت 2 سال از حضور در تمامی مسابقات محروم شد که پس از مدتی این محرومیت به یک سال کاهش یافت.در 24 مرداد 1389 باشگاه استیل آذین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علی کریمی به دلیل «تمکین نکردن در اجرای مقررات و حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری، عدم رعایت شعائر اسلامی و توهین به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات» از باشگاه اخراج می‌شود. این در حالی بود که او شب قبل از اخراج انتقادات شدیدی را علیه رئیس باشگاه، مصطفی آجرلو، مطرح کرده بود.وی در سال 2008 و درحالیکه 108 بازی ملی در کارنامه داشت در پی انتقاداتی از فدراسیون فوتبال ایران از حضور در تیم ملی محروم شد.

کریمی فدراسیون فوتبال ایران را بی برنامه خواند. چندی بعد با مداخله محمود احمدی‌نژاد و سید حسن خمینی محرومیت کریمی بخشیده شداما وی از سوی علی دایی به تیم ملی ایران دعوت نشد تا بار دیگر اختلافات این دو همبازی قدیمی بیش از پیش نمایان شود. با دعوت‌نشدن کریمی به تیم ملی وی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از تیم ملی خداحافظی کرد.دایی پس از بازی‌های درخشان کریمی در لیگ او را به تیم ملی دعوت کرداما این بار این کریمی بود که دعوت او را نپذیرفت. دایی در واکنش به خداحافظی کریمی از تیم ملی، اعلام کرد تا زمانی که سرمربی تیم ملی خواهد بود کریمی را به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. با ادامه درخشش کریمی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دوستان مشترک کریمی و دایی تصمیم گرفتند به خاطر منافع ملی این دو همبازی سابق را با هم آشتی دهند. پس از آشتی دایی و کریمی توسط دوستان مشترکی چون خداداد عزیزی،علی کریمی برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد و با لباس تیم ملی در تمرینات پرسپولیس حضور یافت اما بار دیگر توسط دایی به تیم ملی ایران دعوت نشد تا بیش از گذشته مشکلات دایی با او نمود پیدا کند.

فصل گذشته اختلافات بین کریمی و رویانیان بالا گرفت. این مشاجرات در روزهای پایانی لیگ و فصل نقل و انتقالات بیشتر و رسانه‌ای تر گردید تا به همراه مشکلات وی با علی دایی منجر به عدم حضور علی کریمی در پرسپولیس شود.به هر حال آنچه مسلم است اینکه جادوگر پرطرفدار فوتبال ایران بارها از مستطیل سبز خداحافظی کرده و بازگشته است. خداحافظی کریمی در فصل گذشته نیز شوک زیادی را به فوتبالدوستان اعم از آبی و قرمز وارد کرد ولی می‌شد حدس زد که مانند دفعات قبل تصمیمی احساسی است که وی در ادامه منصرف خواهد شد. بازیکن پرحاشیه این بار هم پیراهن قرمز بر تن می‌کند و بازهم پیراهن شماره 8. باید دید سرنوشت وی و مجید جلالی در تراکتورسازی چگونه رقم خواهد خورد.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...