نسخه چاپی

بازتاب پیروزی روحانی در انتخابات

اعلام رسمی پیروز یازدهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری ایران بارتاب گسترده ای در كشورهای دیگر داشته به طوری كه آمریكا از آمادگی خود برای تعامل مستقیم با تهران خبر داده است.

به گزارش نما، کاخ سفید در بیانیه ای از تمایل آمریکا برای تعامل مستقیم با دولت ایران برای حل بحث هسته ای خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کاخ سفید در پی پیروزی حسن روحانی اعلام کرد که برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی آمادگی دارد. کاخ سفید افزود که چنین تعاملی با هدف رسیدن به «یک راه‌حل دیپلماتیک که به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران به طور کامل پاسخ دهد» انجام خواهد شد.

احترام آمریکا به انتخاب مردم ایران
روزنامه واشنگتن پست از احترام آمریکا به انتخاب مردم ایران خبر داد و کاخ سفید آن را نشانه تمایل مردم به شکل بخشیدن به آینده خود دانست. جی کارنی سخگوی کاخ سفید با گفتن تبریک مشارکت مردم ایران، به تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا پرداخت.

فرانس 24 نیز در گزارشی از تمایل پایتخت کشورهای مختلف برای برقراری روابط با ایران بعد از اعلام پیروزی روحانی خبر داد و نوشت: بدنبال پیروزی حسن روحانی شاهد بروز عکس العمل های مثبت از چند کشور مختلف بودیم.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالیکه طرفداران حسن روحانی مشغول شادمانی درخیابان ها بودند چند کشور جهان از تمایل خود برای برقراری رابطه با پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر دادند. به محض آنکه خبر پیروزی روحانی منتشر شد طرفداران وی با تجمع در خیابان های پایتخت به برگزاری جشن و پایکوبی پرداختند.

فرانسه و انگلیس و موضوع سوریه
به نوشته فرانس 24، فرانسه و انگلیس نیز با اظهاراتی مثبت در خصوص نتایج انتخابات ایران از تمایل خود برای کار با حسن روحانی و بهبود روابط با ایران خبر دادند.

در همین رابطه لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت: من آماده همکاری با رئیس جمهور منتخب جدید ایران نه تنها درباره پرونده هسته ای این کشور بلکه در مورد بحران سوریه هستم. سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز در اظهارتی از روحانی خواست تا ایران را در مسیر متفاوتی نسبت به گذشته قرار بدهد.

تبریک بان کی مون
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز پیروزی حسن روحانی در انتخابات را تبریک گفت و از نحوه برگزاری انتخابات در ایران تمجید کرد.

ایران همان ایران است
اما روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: برای دولت اسرائیل، ایران هیچگاه تغییر نمی کند.

به نوشته این روزنامه ایران بعد از انتخابات فرصت خروج دیپلماتیک از مشکلات را دارد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل نظر متفاوتی دارند. این روزنامه در ادامه به صحبت های روزهای گذشته نتانیاهو در لهستان و یعلون در واشنگتن در خصوص انتخابات ایران و اینکه نتیجه آن تغییری در رفتار این کشور ایجاد نمی کند پرداخته است.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...