نسخه چاپی

جوان‌گرایی؛ بهترین راه اجرای قانون سقف قرارداد!

رئیس كمیته فوتبال و فوتسال مجلس، با تاكید بر لزوم اجرای قانون سقف قراردادها در فوتبال، گفت: جوان گرایی بهترین راه حل برای اجرایی شدن قانون سقف قراردادها است.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، سید‌شریف حسینی در گفت ‌وگویی، با تاکید بر لزوم اجرای قانون سقف قراردادها در فوتبال، توضیح داد: مشکلاتی مثل تخطی از قانون سقف قراردادها در فوتبال، از جمله مشکلات ریشه دار در فوتبال ایران است که باعث شده حواشی بر متن ورزش فوتبال غلبه کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، جوان گرایی را بهترین راه حل برای اجرایی شدن قانون سقف قراردادها خواند وتصریح کرد: واقعیت آن است که در حال حاضر چند نفر از فوتبالیست‌های کهنه کار با سوء استفاده از شهرت خود گستاخانه تیم‌ها را مجبور به تخطی از قانون سقف قرارداها می‌کنند، این در حالی است که با شناسایی استعدادهای فوتبالی جوان و ناشناخته می‌توان به راحتی معادلات را به سود فوتبال مطلوبتر تغییر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم با یادآوری اینکه فوتبالیست‌های جوان و گمنام سطح توقع کمتری دارند، ادامه داد: فوتبالیست‌های که رقم‌های سرسام‌آور دریافت می‌کنند برخلاف ژست حرفه‌ای خود، انگیزه لازم جهت ارایه یک فوتبال خوب و قابل توجه را ندارند ولی وقتی به اطراف و به شهرستان‌ها نگاه می‌کنیم فوتبالیست‌های با استعداد و گمنامی را می‌بینیم که حاضرند با دریافت مبلغی به مراتب کمتر برای تیم‌ها افتخار آفرینی کنند.

عضو هیات رئیسه در مجلس نهم، افزود: فوتبالیست‌های صاحب نامی که درآمدهای سرسام‌آور از راه فوتبال کسب می‌کنند باید غرور را از خود دور کرده و به این نتیجه برسند که هر چه دارند از مردم دارند.

شریف‌حسینی با یادآوری انتقاد برخی از اظهارات برخی فوتبالیست‌ها مبنی بر اینکه قانون سقف قراردادها در هیچ کشور وجود ندارد، تصریح کرد: فوتبال در سایر کشورها به خصوص در اروپا که زادگاه اولیه فوتبال است به شکل حرفه‌ای و خصوصی و از سوی سرمایه‌داران و همچنین طرفداران تیم‌ها اداره می‌شود ولی در ایران باشگاه‌های بزرگ و مطرح از بودجه عمومی تغذیه می‌کنند و طبیعی است وجود نظارت و کنترل در این حیطه باید وجود داشته باشد.

رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با یادآوری بحث خصوصی سازی باشگاه‌های فوتبال، گفت: در امر خصوصی سازی باید محتاطانه گام برداشت زیرا ممکن است برخی افراد سرمایه دار با زیرپا گذاشتن اخلاق ورزشی تنها برای کسب درآمد بیشتر به این حوزه قدم نهند از این رو بهتر است به جای سرمایه‌داران، سهام باشگاه‌ها به مردم و طرفداران اصلی فوتبال عرضه شود.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...