نسخه چاپی

ماجرای تكمیل ساختمانی به نام‌‌ فوتسال، به كام‌ فوتبال/شمس: اصولی روزگارمان را سیاه كرد

عکس خبري -ماجراي تکميل ساختماني به نام‌‌ فوتسال، به کام‌ فوتبال/شمس: اصولي روزگارمان را سياه کرد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: احسان اصولی فقط شعارمی دهد و روزگار فوتسال را سیاه كرده است، چرا استعفا نمی‌دهد؟

به گزارش نما، حسین شمس درمورد صعود تیم ملی فوتسال به مرحله رقابت‌های نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: صعود ما به مرحله نهایی قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم تیم به راحتی می‌تواند صعود کند به این دلیل که تیم‌هایی که در این مرحله به مصاف آنها رفتیم در مقابل ایران حرفی برای گرفتن نخواهند داشت. مهمترین مرحله جام ملت‌ها مرحله نهایی این مسابقات است.

وی در پاسخ به سؤالی درمورد اینکه آیا در این مرحله تیم ملی با جوانگرایی به مصاف حریفان خود رفته یا خیر، عنوان کرد: خیر؛ چیزی که من دیدم میانگین سنی بازیکنان ما نسبت به مرحله قبل رقابت‌ها همان ۲۸ سال بوده است. در این مسابقات تغییرات چندانی را شاهد نبودیم. ما فقط عباسی را داشتیم که اولین حضورش را تجربه می‌کرد و بقیه ۲۴ و ۲۵ سال به بالا بودند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: نظر سرمربی تیم ملی است و ما نمی‌توانیم در مورد حضور بازیکنان اظهارنظر کنیم، اما با توجه به صحبت‌های اولیه کادر فنی مبنی بر جوانگرایی و درخواستی که جامعه فوتسال از شمسایی سرمربی این تیم داشته وی از همان ابتدای شروع کار قول جوانگرایی در تیم ملی را دادند و کاری که ناظم‌الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی انجام نداد. امیدوارم کادر فنی جدید همانطور که در صحبت‌هایشان مطرح کردند به دنبال جوانگرایی باشند.

شمس در پاسخ به سؤالی منبی براینکه آیا کمیته فوتسال توانسته انتظارات پیشکسوتان و فوتسالی‌ها را برآورده کند، گفت: خیر؛ با حضور احسان اصولی به عنوان ریاست کمیته فوتسال ما کاری از پیش نمی‌بریم. وی در حال حاضر به عنوان ابوالمشاغل فدراسیون (رئیس هیأت فوتبال مشهد، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون، سخنگوی هیأت رئیسه و نیز عضو هیأت رئیسه فدراسیون) فعالیت دارد. هر کدام از این کارها سنگینی و مشقت کاری خودش را دارد به تنهایی یک آدم قوی و وقت آزاد را می‌طلبد و باید وقت و فرصت زیادی برای این موارد بگذارد، اما متأسفانه اصولی تا به امروز فقط با شعار دادن کارهایش را پیش برده است. برای مثال شهرخودروی مشهد را می‌گویم که حمیداوی خون گریه می‌کرد در مورد این باشگاه.

وی در ادامه گفت: اصولی بعد از حضور در کمیته بازاریابی مدعی بود که من مبالغ قابل توجهی را از طریق اسپانسر به فدارسیون و تیم‌های ملی تزریق می‌کنم، اما همانطور که شاهد بودیم ما چیزی از این کمک‌ها نشنیدیم و ندیدیم رئیس کمیته بازاریابی کارش جذب منابع مالی است، اما اکنون اتفاقی را که در فدراسیون شاهدش هستیم چیزی غیر از وعده‌هایی پوچ و توخالی وی نبوده است.

شمس ادامه داد: زمانی که اصولی رئیس کمیته فوتسال شد همان شعارهای کمیته بازاریابی و اینکه می‌تواند به فوتسال کمک و تیم‌های پایه را فعال کند، پخش مستقیم بازی‌ها آوردن اسپانسر به فوتسال و.... بوده است. وی حتی نتوانست تکلیف قرارداد مربیان ملی در رده‌های پایه را مشخص کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال افزود: علی صانعی، سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال با اینکه مبلغ ۲ ساله از قراردادش را به طور کامل از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده بود به خاطر عشق علاقه به جوانان کشورش بعد از درخواست فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در مورد حضور مجددش در تیم ملی زیر ۲۰ سال جواب مثبت داد و در دو تورنمنت بین‌المللی با تیم ملی حضور پیدا کرد. در مسابقات کافا قهرمان و در تورنمنت تایلند نایب قهرمان شدند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: با توجه به نتایج خوبی که صانعی در این دو تورنمنت به همراه تیم جوانان بدست آوردند متاسفانه هیچ توجهی به این تیم نشد. اصولی، رئیس کمیته فوتسال که تا قبل از اعزام تیم به کافا و تایلند شعار همکاری و حمایت سر می‌داد. وی حتی حاضر نشد یک تلفن به صانعی بزند و یک خسته نباشید کوچک بگوید. ما باید شرایط را برای جوانان در کشور فراهم کنیم. بعد از برگشت این تیم از دو تورنمنت بین‌المللی هیچ یک از اعضای فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال به جهت تشویق جوانان در فرودگاه نشدند.

وی اضافه کرد: ابوالمشاغل فدراسیون اصلاً به فوتسال توجهی ندارد و فقط برای سفرهای برون مرزی آماده است سفر به ایتالیا و قرقیزستان، اما خدا را شکر در سفر به قرقیزستان با دستوری که از طرف دادستان مشهد و دیگر مسئولان کشوری در مورد اتفاقات بازی تیم ملی و لبنان در آن شهر پیش آمده بود به جهت پاسخگو ی به مسئولان استان دو روز بیشتر نتوانست در قرقیزستان بماند و به ایران بازگشت. من به صراحت می‌گویم این آدم هیچ کمکی نمی‌تواند به فوتسال کند. وی فوتسال را به روز سیاه می‌نشاند و باید هرچه زودتر خودش استعفا دهد.

شمس گفت: من از میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال درخواست دارم هر چه زودتر به موضوع فوتسال ورود کند و اگر تغییراتی در مدیریت این رشته پرافتخار پیش نیاید مطمئن باشید در آینده‌ آسیب‌های بسیاری می‌بینیم. عزیزی خادم در زمان حضورش اشتباهات زیادی داشت. وی در ابتدا سراجی را بدون مشورت و بدون پیشینه فوتسالی به ریاست کمیته فوتسال در آورد و بعد از آن هم اصولی را رئیس این کمیته کرد. عزیزی‌خادم عذرخواهی زیادی به فوتسال بدهکار است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که آیا ساختمان فوتسالی که از طرف فدراسیون ساخته شده به این رشته رسیده است یا خیر، عنوان کرد: خیر؛ یادم هست وقتی ساختمان فوتسال در حال ساخت بود. پرهیزکار، رئیس سابق این کمیته زحمات زیادی کشیدند برای تکمیل این ساختمان، متاسفانه بعد از ساخت و تکمیل این ساختمان به نام فوتسال به کام فوتبال شد. جالب است ساختمانی که به نام فوتسال از روز اول نام گرفته در حال حاضر این رشته فقط یک اتاق دارد و سایر اتاق‌ها به فدراسیون واگذار شده است. ما یک اتاق برای حضور جلسات کمیته فنی و یا حضور پیشکسوتان و... در این ساختمان نداریم. در صورتی که کل ساختمان متعلق به فوتسال است.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...