نسخه چاپی

درخواست‌ یك نویسنده عرب از روحانی

یك روزنامه‌ی قطری در واكنش به انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران به بیان خواسته‌های كشورهای عربی از تهران پرداخت و نوشت: مهم‌ترین مساله‌ از نظر ما این است كه حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران چگونه با مسایل بزرگ و موانعی كه در برابر زندگی ما و ایرانی‌ها شكل گرفت، برخورد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه‌ی بوابه الشرق در گزارشی با عنوان "آیا روحانی روحیه‌ای را در روابط کشورهای عربی و ایران ایجاد خواهد کرد؟"، آورده است: مهم‌ترین مسایلی که روحانی در دوره ریاست جمهوری‌اش با آن مواجه خواهد بود مساله هسته‌یی ایران و تحریم‌های اقتصادی و چگونگی رویارویی با آن‌ها است اما مهم‌ترین مساله از نظر ما به عنوان یک عرب، چگونگی تعامل روحانی با مسایل زیادی است که شکل گرفته و مانعی را در برابر اعراب و ایران برای داشتن یک زندگی همراه با روابطی عادی و با یک روحیه برادری اسلامی، حسن هم‌جواری، مداخله نکردن در امور داخلی دیگران و خدمت به منافع مشترک، ایجاد کرده است.

در ادامه این گزارش که به قلم فواز العجمی نوشته شده، آمده است: روابط کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) و ایران عادی و آن طوری که ما به عنوان اعراب انتظار داریم، نیست. مهم‌ترین چیزی که ما از آقای روحانی انتظار داریم حل مشکل جزایر سه‌گانه است.

نویسنده در ادامه با بیان ادعاهایی واهی از جمله حق حاکمیتی امارات بر جزایر سه‌گانه، دخالت ایران در امور عراق و آن چه تلاش برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی ایران در این کشور ‌خواند، افزود: اما مشکل اصلی، در خصوص روابط کشورهای عربی و ایران است که از روحانی انتظار داریم تا راه حل فوری را برای آن پیدا کند.

وی در پایان نوشت: این‌ها مسایل مهمی هستند که روحانی در آغاز دوره ریاست جمهوری اش با آن مواجه است و امیدواریم که به تصحیح روابط میان ما و ایران بپردازد و هم‌چنین ایران در نقش خود به عنوان یاریگر مقاومت باقی بماند.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...