نسخه چاپی

سیاست ایران در قبال سوریه تغییر نمی‌كند

سی‌ان‌ان در یادداشتی به قلم «مجید رفیع‌زاده» تصریح كرد: در شرایطی كه رهبران و نخبگان سیاسی غرب بسیار امیدوارند كه روحانی میانه‌رو بر سیاست ایران درباره دولت اسد اثر بگذارد، اما باید درباره ایدئولوژی نیروهای معتدل و میانه‌رو در ایران، قدرت رئیس‌جمهور این كشور، ساختار سیاسی ایران و اهداف سیاست‌خارجی این كشور واقع‌بین بود.

نما به نقل از وطن امروز: به نوشته سی‌ان‌ان، نیروهای میانه‌رو در ایران سوریه را از نگاه «موازنه قدرت» و پارادایم مذهبی و ژئوپلتیک نگاه می‌‌کنند. رفیع‌زاده در این نوشتار تصریح کرد: اگرچه ادبیات سیاست خارجی روحانی نرم‌تر است اما وی ابراز نداشته که ایران در سیاست خارجی خود در سوریه تغییری شگرف ایجاد خواهد کرد. وی از اسد نخواسته از قدرت کنار برود و همچنین نخواسته حمایت‌های ایران از دمشق پایان پذیرد. از منظر میانه‌روهای ایرانی، پایان دادن به حمایت از سوریه برابر با کاهش نفوذ ژئوپلتیک ایران و تغییر موازنه قدرت در منطقه است و چنین کاری در نهایت قدرت خود آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

این گزارش همچنین به نقش قدرتمند رهبری جمهوری اسلامی در سیاست خارجی ایران نیز اشاره کرده و تاکید کرده است سیاست‌های ایران در قبال سوریه توسط ایشان هدایت می‌‌شود و موضع رهبر عالی ایران درباره سوریه کاملا شفاف است. رفیع‌زاده همچنین با اشاره به اهمیت سوریه برای ایران از منظر ایدئولوژیک در نهایت نتیجه‌گیری کرده است که آقای روحانی وضع موجود را در حوزه مواضع ایران درباره سوریه تغییر نخواهد داد چرا که این امر از منظر ایدئولوژیک به ضرر ایران است.

۱۳۹۲/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...