نسخه چاپی

چه كسانی به حسن روحانی تبریك گفتند؟

مقامات سیاسی كشورهای دنیا طی پیام‌های مختلف پیروزی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ایران را تبریك گفتند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مقامات مختلف کشورهای دنیا طی پیامی پیروزی حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

*مقامات ایتالیا ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب ایران از مقامات ایرانی خواستند تا روابط خود را با رم افزایش دهند.

اما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا طی بیانیه‌ای ضمن تبریک به حسن روحانی، خواستار افزایش روابط رم و تهران شد.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین به ملت ایران برای شرکت میلیونی در انتخابات تبریک گفت.

*وزیر خارجه آلمان طی بیانیه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان شب گذشته طی بیانیه‌ای دستیابی حسن روحانی به منصب ریاست جمهوری را تبریک گفت.

وی در این بیانیه از آمادگی مقامات برلین برای گسترش روابط با تهران خبر داده است.

*وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به مردم ایران تبریک گفت.

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به حسن روحانی، خواستار افزایش روابط پاریس و تهران شد.

در این ‌بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه این کشور منتشر شده است آمده است: انتظار جامعه بین الملل از ایران بالاست؛ به‌ویژه در مورد برنامه هسته‌ای و موضوع سوریه، فرانسه آماده است در این زمینه‌ها با دولت جدید ایران کار کند.

*وزارت خارجه انگلیس، روحانی روابطی سازنده با جامعه بین‌الملل برقرار کند

انگلیس روز گذشته پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری کشورمان از وی خواست رویکرد متفاوتی در عرصه بین‌المللی پیش بگیرد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد لندن امیدوار است حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران نگرانی‌های بین‌المللی در باره برنامه هسته‌ای تهران را مدنظر قرار دهد.

*دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از تمایل 27 کشور عضو این اتحادیه برای مذاکره و ارتباط با رئیس‌جمهور جدید کشورمان خبر داد.

کارترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر وی با رئیس‌جمهور جدید ایران وارد همکاری خواهد شد تا راهی دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به مسئله هسته‌ای ایران فراهم شود.

*دولت آمریکا به مردم ایران تبریک گفت

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به مردم ایران به‌خاطر مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و انتخاب یک رئیس‌جمهور "اعتدال‌گرا" تبریک گفت.

کاخ سفید در این بیانیه همچنین تأکید کرد که دولت "باراک اوباما" آماده برگزاری مذاکرات مستقیم با مقامات تهران درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.

*پیام تبریک حاکم امارات به رئیس‌جمهور جدید ایران

رئیس شیخ‌نشین امارات و سایر مقامات این کشور طی پیام‌هایی جداگانه انتخاب رئیس‌جمهور جدید کشورمان را به وی تبریک گفته آرزومند موفقیت و پیشرفت بیشتر ایران شدند.

وی در این پیام گفت: "پیروزی شما در انتخابات ریاست‌جمهوری و موفقیت انتخابات را تبریک عرض کرده برای شما و نیز مردم ایران آرزومند موفقیت و پیشرفت بیشتر هستیم. مشتاق همکاری با شما برای بهبود وضعیت منطقه و همچنین مردم ایران و امارات متحده عربی هستیم. ما علاقه‌مند به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اساس همکاری هستیم".

*رئیس‌جمهور افغانستان پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان انتخاب حسن روحانی را به‌عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، به مردم این کشور دوست و برادر تبریک گفت.

رئیس جمهور افغانستان انتخاب حسن روحانی را به‌عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، به مردم این کشور دوست و برادر تبریک گفت.

*بان‌کی‌مون انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را به وی تبریک گفت

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقشی مهم و سازنده در حل مسائل بین‌المللی ایفا کند.

*پیام تبریک سیدحسن نصرالله به رئیس‌جمهور منتخب ایران

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

*اسرائیل: تحریم‌ها علیه ایران باید افزایش یابد

یک مقام ارشد اسرائیل مدعی شد علی‌رغم انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری ایران، باید تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران تشدید شود.

*پوتین خواستار تعمیق روابط روسیه و ایران شد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از برگزاری انتخابات ایران و انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران خواستار افزایش روابط میان دو کشور روسیه و ایران شد.

*امیر قطر ریاست‌جمهوری روحانی را تبریک گفت

شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر در پیامی به حسن روحانی، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

*ترکیه انتخاب حسن روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت

وزارت خارجه ترکیه ضمن ارسال پیام تبریک به‌مناسبت انتخاب رئیس‌جمهور جدید کشورمان بر تداوم روابط دوستانه بین دو کشور تأکید کرد.

وزارت خارجه ترکیه امروز (یک‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما آرزومند موفقیت برای دولت ایران در ارائه خدمات به ملت دوست ایران هستیم".

*مخالفان سوریه خواستار تجدید نظر ایران در مناسبات خود با دمشق شدند

یک گروه از مخالفان خارج‌نشین بشار اسد موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" از حسن روحانی رئیس جمهور جدید کشورمان خواستند تا در حمایت ایران از دولت سوریه تجدید نظر کند.

در بیانیه‌ این گروه آمده «ائتلاف ملی سوریه معتقد است که وظیفه دارد از رئیس جمهور جدید ایران بخواهد اشتباهات این کشور در خصوص سوریه را جبران کند».

*سولانا پیروزی روحانی را یک حماسه بزرگ خواند

خاویر سولانا رئیس پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش درباره پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران این پیروزی را یک حماسه بزرگ نامید.

وی در پیامی کوتاه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: با این حماسه بزرگ، فرصت جدیدی خلق شده است.

*بشار اسد هم به حسن روحانی تبریک گفت

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

رئیس جمهور سوریه در پیام تبریک خود به دکتر روحانی اعلام کرد: سوریه در ادامه روابط دوستانه خود با ایران مصمم است.

*تبریک حماس به حسن روحانی و تاکید محمود الزهار بر گسترش روابط با ایران

محمود الزهار، عضو ارشد حماس امروز ضمن تبریک به حسن روحانی به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که این جنبش به ادامه روابط خود با تهران بدون دخالت خارجی ادامه خواهد داد.

*مادورو ریاست‌جمهوری روحانی را تبریک گفت

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران برای دستیابی به این منصب مهم تبریک گفت.

مادورو در خصوص ملت و دولت ایران گفت: ملت و دولت ایران این بار نیز به جهانیان وحدت و یک‌پارچگی خود را نشان دادند. این حضور گسترده بیانگر این امر است که مردم این کشور دارای اهداف والایی هستند و برای دستیابی به این اهداف تمام تلاش و وحدت خود را به‌کار می‌گیرند. مردم و دولت ایران به‌تمام معنا دنبال صلح و عدالت هستند.

*تبریک پادشاه عربستان به رئیس‌جمهور منتخب ایران

پادشاه عربستان در پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفت.

ملک عبدالله ضمن تبریک، از اظهارات روحانی در مورد تقویت همکاری و روابط ایران و عربستان تمجید کرد.

*اسپانیا به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت

خوزه مانوئل گارسیا مارگایو، وزیر خارجه اسپانیا روز یکشنبه طی بیانیه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و از ابراز رضایتمندی مقامات این کشور از روند برگزاری این انتخابات خبر داد.

*نیجریه انتخاب رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت

جاناتان گودلاک، رئیس‌جمهور نیجریه، با ارسال پیامی انتخاب حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران تبریک گفت.

۱۳۹۲/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...