نسخه چاپی

توصیه حداد به روحانی

حدادعادل در نطق میان دستور خود گفت: ما نمایندگان مجلس و اعضای فراكسیون اصولگرایان برای هر گونه همكاری و تعامل مجلس با دولت آینده را اعلام می كنیم و امیدواریم جناب آقای روحانی كه سابقه 5 دوره نمایندگی مجلس را در كارنامه سیاسی خود دارد بتواند ساز و كار مناسبی برای این تعامل بوجود آورد.

به گزارش نما به نقل از مهر غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به فضل الهی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور پر شکوه مردم در پای صندوق های رای برگزار گردید و مردم با حضوری پرشور و صمیمانه به دعوت مقام معظم رهبری حماسه سیاسی خلق کردند و با تحکیم رابطه ملت و نظام اسلامی بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی افزودند.

وی افزود: خداوند را شکر می کنیم که چنین توفیقی را نصیب ملت ایران کرد و همچنین به ملت ایران که پیروز این میدان بود تبریک می گوییم و به جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی نیز به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت باید تبریک گفت که توانست اعتماد ملت را جلب کند.

حدادعادل خاطر نشان کرد: انتخابات به خوبی برگزار شد و از نظم و نشاط و انضباط قانونی بالایی برخوردار بود. ملت ایران نشان داد که ملتی با فرهنگ و با فضیلت است و صاحب بصیرت و هوشمندی سیاسی و اجتماعی است. امنیت و آرامش حاکم در فضای انتخابات همراه با شور و نشاط ناشی از آزادی و سلامت انتخابات معرف و مبشر مردم سالاری دینی که دستاورد انقلاب اسلامی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه نطق خود افزود: مشارکت چشم گیر مردم از پای صندوق های رای نشان داد که مردم به نظام اسلامی اعتماد دارند و سخن رهبر معظم انقلاب که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در خطبه نماز جمعه فرمودند: «جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست» معتقدند.

وی افزود: این انتخابات با همان شورای نگهبان و همان دولت و همان مجری انتخابات سال 88 برگزار شد. تعداد آرایی که سبب شد تا انتخابات به مرحله دوم کشیده نشود در حدود 350 هزار رای از مجموع بیش از 36 میلیون رای است و فراموش نمی کنیم این همان نظامی است که 4 سال پیش وقتی اختلاف 11 میلیون رای میان نفر اول و نفر دوم انتخابات اعلام شد مظلومانه از سوی فتنه گران متهم به تقلب شد و شیرینی آن انتخابات به کام ملت تلخ شد.

وی اظهار داشت: این بار ملت با پاسخ به فتنه گران و تکرار آن شیرینی از نظام و امانت داری نظام دفاع کرد. آری زمستان فتنه 88 گذشت و روسیاهی آن به زغال ماند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم جناب آقای روحانی رئیس جمهور ملت ایران در خدمت به مردم ایران موفق باشد و به شعارهای انتخاباتی خود در مستقل بودن، معتدل بودن و عقلانیت جامه عمل بپوشانند و با گسترش امنیت و آرامش بر حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی که مهمترین و فوری ترین مسئله دولت آینده است موفق شوند.

حدادعادل افزود: ملت از رئیس جمهور منتخب انتظار دارد پاسدار استقلال کشور انقلاب اسلامی و پیرو ولی فقیه باشد، ملت انتظار دارد رئیس جمهور با استفاده از همه ظرفیت های دیپلماسی در مذاکره با بیگانگان و سلطه گران حافظ منافع و مصالح ملی کشور باشند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در ادامه اشاره کرد: ما نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون اصولگرایان برای هر گونه همکاری و تعامل مجلس با دولت آینده را اعلام می کنیم و امیدواریم جناب آقای روحانی که سابقه 5 دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه سیاسی خود دارد بتواند ساز و کار مناسبی برای این تعامل بوجود آورد.

حدادعادل گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس رئیس جمهور آینده را به حفظ توانایی ها و مزیت های دولت های گذشته و پرهیز از ضعف ها و مشکلات آن ها توصیه کردند. ما نگاهی به گذشته ما رئیس جمهور منتخب محترم را به مقابله با اشرافیت و تجمل گرایی و وادادگی فرهنگی دعوت می کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم تا مراقب باشد تا در دولت ایشان به مخالفان حکومت دینی و معاندان میدان عمل داده نشود و نظریه پردازان مخالف انقلاب اسلامی میان دار و میدان دار نگردند. از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم بر طبل تضاد و اختلاف و ستیزه نکوبند و در پی تامین وحدت قوای سه گانه و تحکیم این وحدت باشند و تقویت وحدت میان گروه ها و قشرهای ملت بزرگ ایران بکوشد.

حدادعادل در ادامه نطق خود گفت: ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم با مفاسد اقتصادی مبارزه ای جدی و بی امان داشته باشد و در انتخاب وزیران و همکاران، خود را به یک جریان سیاسی خود محدود نسازد و مخصوصا کسانی را به مجلس معرفی کند که به مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقاد داشته باشند.

وی افزود: ما از رئیس جمهور منتخب که خود مفتخر به خصلت روحانیت است انتظار داریم پاسدار دین و اعتقادات مردم و ارزشهای فرهنگی انقلاب اسلامی باشد. همه نمایندگان مجلس امیدوارند در دولت جناب آقای روحانی امید در جامعه و تدبیر و رفتار دولت حکم فرما شود و با شروع کار دولت جدید فصل جدیدی در انقلاب و جمهوری اسلامی پدید آید.

وی در پایان افزود: اطمینان داشته باشید که در این مسیر ما با شما همدل و همراه و همکار و همفکر خواهیم بود.

به گزارش مهر پس از پایان نطق میان دستور حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تعدادی از اعضای این فراکسیون برای تقدیر و تشکر از نطق وی گرد حدادعادل حلقه زدند و همچنین در میان نطق حداد با گفتن احسنت وی را همراهی می کردند.

۱۳۹۲/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...