نسخه چاپی

با تبريك سران عراقي به «حسن روحاني»

عادل عبدالمهدی: نتیجه انتخابات استثنایی ایران یك پیروزی برای منطقه بود

عکس خبري -عادل عبدالمهدي: نتيجه انتخابات استثنايي ايران يک پيروزي براي منطقه بود

یكی از رهبران برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق برگزاری انتخابات استثنایی ریاست‌جمهوری در ایران را یك پیروزی برای عراق و منطقه دانست.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری «ایلاف»، «عادل عبدالمهدی» از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق و معاون سابق رئیس جمهور عراق پیروزی حجت الاسلام «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را یک پیروزی برای عراق و منطقه دانست و گفت که ثبات در ایران بخشی از ثبات عراق و منطقه به شمار می‌رود.

این درحالی است که مقامات عراقی ابراز امیدواری کرده‌اند که این پیروزی موجب گسترش روابط میان دو کشور در راستای منافع مشترک دو کشور باشد.

عادل عبدالمهدی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت که جمهوری اسلامی ایران مانند هردولت و کشور دیگری دارای دستاوردها و ناکامی‌هایی است اما ما می‌بینیم که برخی نگاهی بسته و یک‌جانبه در قبال این کشور دارند و همین مسئله موجب می‌شود تا تخمین‌هایی تکراری و مواضعی اشتباه داشته باشند. مشکل این افراد این است که از میراث‌های اشتباه خود یا از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران برای رویکردهای خود الگوبرداری می‌کنند بدون اینکه این مواضع را با توجه به واقعیت‌های موجود اصلاح کنند.

وی نوشت: آنها منتظر انتخاباتی یکنواخت و کسل‌کننده بودند اما این انتخابات استثنایی بود...آنها منتظر مشارکت ضعیف بودند اما نسبت مشارکت 72 درصد بود و این درصد بالا است...آنها منتظر پیروزی نامزد محافظه‌کاران و اصولگرا و به دور دوم کشیده شدن انتخابات ایران بودند اما حسن روحانی نامزد اصلاح طلبان در همان دور نخست پیروز شد.

عادل عبدالمهدی در ادامه بر پیروزی ملت ایران در این انتخابات تاکید کرد و گفت که ماهیت این انتخابات استثنایی بسیاری از مشکلات و پیامدهای منفی دوره قبل را تصحیح خواهد کرد..زیرا مشکلات و بحران‌های زیادی به وجود آمده بود اما این انتخابات بهترین ساز و کار برای عبور از این مسائل و نوسازی کشور، نیروها و فعالیت‌های آن بود...در این انتخابات آیت‌الله العظمی «خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی نیز پیروز شد زیرا وی خواستار مشارکت بالا و خلق حماسه‌ای ملی در ایران شده بود و چنین امری نیز محقق شد...حسن روحانی نیز با افکاری که به صراحت در مناظره‌های انتخابی از آنها سخن به میان آورد، پیروز دیگر این انتخابات بود..در کل می‌توان گفت که در این انتخابات هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان پیروز شده‌اند هرچند که در ظاهر در این مسئله پارادوکس وجود دارد.

وی افزود: می‌توانیم بگوییم که ما در عراق و منطقه نیز پیروز شده‌ایم زیرا پیشرفت و ثبات در ایران و توسعه روابطش با کشورهای منطقه و جهان بخشی از ثبات، امنیت و پیشرفت ما و دیگران به شمار می‌آید.

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، برخی از سران عراقی از جمله «سید عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، «خضیر الخزاعی» معاون رئیس‌جمهور، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر و ... پیامهای تبریکی را برای وی ارسال و ابراز امیدواری کردند که همکاری‌ها و روابط میان بغداد و تهران در راستای منافع مشترک توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

۱۳۹۲/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...