نسخه چاپی

دیدار هیئت رئیسه مجلس با روحانی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برنامه‌ریزی شده تا هیئت رئیسه مجلس با رئیس جمهور منتخب دیدار كند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دیدار لاریجانی با روحانی که در روزهای گذشته انجام شد، گفت: با توجه به اینکه رئیس مجلس ملاقاتی با رئیس جمهور منتخب داشته است، بنابراین برنامه‌ریزی شده تا ما هم در هیئت رئیسه در روزهای آینده و در جهت تعامل بین دولت و مجلس دیداری با روحانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در هیئت رئیسه مجلس از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم تا ارتباط قوی با مجلس برقرار کرده و از طرفی نیز افرادی را برای کابینه به مجلس معرفی کند که ضمن توانمندی، شاخص‌های لازم را در حوزه‌‌های مختلف داشته باشد. یعنی وزرا تناسبی با کارهایشان داشته و از طرفی نیروهای قوی و کارآمدی نیز باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ارتباط کمیسیونی و سطوح بالاتر با استفاده از افراد خبره مجلس با رئیس جمهور منتخب برقرار می‌شود که رئیس مجلس نیز در راستای تعامل بین دولت و مجلس، این موضوع را پیگیری می‌کند. البته نمایندگان و فراکسیون‌ها نیز ارتباطاتی با آقای روحانی دارند و در صددند تا در آینده این نشست‌ها جهت هماهنگی امور بیشتر شود.

سبحانی‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه از رئیس جمهور آینده انتظار داریم تا از هرگونه نتازع و هدر رفتن نیروها در بدنه دولت جلوگیری کند،گفت: ما می‌خواهیم دستگاه‌های اجرایی که مسئولیتی دارند، در یک فضای صمیمی و همکاری کارها را دنبال کنند. انتظار ما از رئیس جمهور و دولت آینده این است که همکاری‌های بیشتری بین دولت و مجلس رقم بخورد، زیرا نتیجه آن به طور قطع به نفع مردم است.

وی خاطرنشان‌کرد: در کشور ما مسائل مختلفی اعم از تولید، اشتغال، گرانی‌ها، تورم و تنظیم بازار و نیز نوسان در قیمت‌ها وجود دارد و از طرفی نیز ما با چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز روبرو هستیم که بنده معتقدم حل و فصل همه این‌ها در سایه همکاری مشترک بین قوا و به خصوص قوای مجریه و مقننه امکان‌پذیر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح‌کرد: باید از همین ابتدا که شاهد شکل‌گیری دولت هستیم، سازوکارهای مناسبی در جهت تعامل برقرار شود تا در آینده شاهد روند مناسب امور باشیم.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...