نسخه چاپی

دولتی از جنس دولت هاشمی

به گزارش نما، شرق در گفت و گویی با علی عسگری، مشاور روابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

• حضور آقای دکتر روحانی از نظر افکار عمومی یک سونامی سیاسی است، چون اکثریت مردم خواهان تغییر بودند، این تغییر از یک نگرش سطحی و افراطی به یک نگرش عمیق و اعتدال‌گرایانه بوده و مساله اصلی این است که اصلاح‌طلبان حدود هشت‌سال است که افراط را تحمل کرده‌اند.
• تفکر فراجناحی آقای دکتر روحانی و حمایت افرادی چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی و کنار رفتن اخلاق‏مدارانه آقای عارف زمینه‌های ائتلاف حداکثری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 را به‌وجود آورد. روحانی تفکر اصلاح و اعتدال دارد و خود این مساله نشان می‌دهد که روحانی این توانایی را دارد که گسست اجتماعی و شکاف اجتماعی پیش‌آمده را در سایه تدبیر و امید جبران کند و دولت راستگویان و درستکاران را سرکار بیاورد. و برای دور جدید به نظر ما آقای روحانی، هاشمی جدید است.

• دولت روحانی بدون شک، دولت فراجناحی خواهد بود و بدون تردید بسیاری از افراد کارآمد خانه‌نشین به صحنه سیاست بازخواهند گشت. اقتدارگرایی و ساده‌انگاری و سطحی‌نگری در عرصه مدیریت اجرایی چه در داخل و چه در خارج از کشور به پایان خواهد رسید.

• روحانی تفکر جناحی و باندی ندارد. در دالان تنگ یک جناح محصور نیست و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اعتدال‌گرا و مستقل‌ها حامی آقای دکتر روحانی هستند.

• او دولتی عملگرا و فراجناحی از نوع دولت آیت‌الله هاشمی تاسیس خواهد کرد. در دولت هاشمی هم آقای ولایتی حضور داشته و هم آقای خاتمی. بسیاری از نمادهای فکری و مدیریتی روحانی شبیه هاشمی است و تمام نمادهای آقای هاشمی در ایشان جمع است. آقای روحانی این سال‌ها از نزدیک با آقای هاشمی کار کرده‌اند، چه در مجلس و چه در دفاع مقدس و چه در شورای امنیت ملی و چه در مجمع تشخیص مصلحت نظام که اتاق فکر نظام محسوب می‌شود. حتی این دو بزرگوار در مجلس خبرگان نیز در کنار هم بوده‌اند و به‌نوعی هر جا هاشمی بوده، دکتر روحانی هم آنجا حضور داشته. از اینها گذشته، یکی از امتیازهای مهم روحانی این است که ایشان نماینده آقای خامنه‌ای در شورای امنیت ملی است و حمایت رهبری را به جد خواهد داشت.

• گروه‌هایی مشغول ارزیابی هستند تا بتوانند از مشارکت حداکثری زنان در کابینه بهره‌مند شوند. قضاوت در این‌باره کمی زود است و باید ببینیم در آینده چه اخباری منتشر خواهد شد.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...