نسخه چاپی

احمد توكلی: از شادی مردم شادم

به گزارش نما، «احمد توکلی» از شادمانی مردم در روز پیروزی «حسن روحانی» شاد است و در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد که حضور روحانی می‌تواند با بهره‏ مندی از دیدگاه‌های سیاسی جناح‏های فکری، راهکارهای عملیاتی برای برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو به‌وجود آورد و دوره‏ جدید، سرآغازی برای جبران آسیب‌هایی است که در سال‌های گذشته به‌خصوص هشت سال اخیر ایجاد شده است.
برخی نمایندگان مجلس با رییس‌جمهور منتخب دیدار داشته ‏اند، شما چطور؟
برای همکاری با ایشان اعلام آمادگی کردم و ایشان هم تلفنی تماس گرفت و قرار شد در دیداری حضوری با هم نشستی داشته باشیم. اظهار لطف کردند که می‌خواهند از نظر مشورتی من بهره‏ مند شوند.

محور نشست چه خواهد بود؟
راهکارها و مسایلی که من در حوزه اقتصادی به آن می‏ اندیشم و می‌خواهم آن را با ایشان در میان بگذارم. به باور من بیش از هر چیز دیگر باید در حوزه سیاست و اقتصاد با رییس‌جمهوری آینده همفکری کرد. بدون تردید به‌عنوان نماینده مجلس در بهبود وضعیت کنونی کشور از خدمتگزاری دریغ نخواهم کرد.

آيا زمینه‌ مساعد همکاری میان مجلس و دولت وجود دارد؟
ببینید مجلس وقتی که انتخاباتی آزاد و صحیح و افتخارآمیزی برگزار شده و به دیگران این رای داده نشده، بدون شک از در همدلی وارد خواهد شد. آقای روحانی رییس‌جمهوری باافتخار کشور هستند و علی‏الاصول مجلس بر اساس قانون با رییس‌جمهور قانونی تعامل دارد. البته این به آن معنا نیست که مجلس مطیع دولت باشد که قطعا شما هم این را نمی‌خواهید.

فکر می‌کنید روحانی بتواند وضعیت کنونی اقتصاد ایران و آینده سیاسی ما را دستخوش تغییر کند؟
وعده‌های آقای روحانی همگی نشان از عزم ایشان برای به‌کار‌گیری از دانش تمام متخصصان دارد، بدون توجه به جناح‌بندی‌ها. ایشان از تمام توان نیروهای معتدل بهره‌مند خواهد شد. با شناختی که از ایشان دارم، دولت ایشان، دولت کارآمدی خواهد بود که صرف‌نظر از گرایش‏های فکری، افراد متخصص را انتخاب کرده و گرفتاری سال‌های پیش در جزمی‌نگری تکرار نخواهد شد. تجربه هشت سال گذشته نشان داد که جزمی‌اندیشی و باندبازی و کنار گذاشتن متخصصان به‌نفع هیچ جناح و گروهی نیست.

با شنیدن خبر پیروزی آقای روحانی، مردم تا پاسی از شب در خیابان‌ها بودند، فکر می‌کنید این حضور و شادمانی‌های پس از آن یک‌بار دیگر شادی را به مردم بازخواهد گرداند؟
خوشحالی مردم در خیابان‌ها، رفتار طبیعی و انعکاسی است. من از شادمانی مردم شادم. حضور روحانی نه‌تنها برای مردم که برای نیروهای معتدل نظام سرآغاز دوره‏ای جدید برای جبران آسیب‌هایی که در سال‌های گذشته به‌خصوص هشت سال اخیر ایجاد شده، است.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...