نسخه چاپی

فرزندان قذافی كجا زندگی می‌كنند؟

سفیر روآندا در سازمان ملل اعلام كرد، فرزندان معمر قذافی به‌رغم داشتن ممنوعیت سفر، در كشور عمان به سر می‌برند كه این مساله نقض تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه خانواده دیكتاتور سابق لیبی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: سفیر روآندا در سازمان ملل اعلام کرد، فرزندان معمر قذافی به‌رغم داشتن ممنوعیت سفر، در کشور عمان به سر می‌برند که این مساله نقض تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه خانواده دیکتاتور سابق لیبی است.

سفیر روآندا در سازمان ملل گفت: محمد و عایشه قذافی، فرزندان معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به‌رغم اینکه ممنوع السفر هستند در حال حاضر در کشور عمان به سر می‌برند.

وی گفت: این اقدام فرزندان قذافی در حقیقت نقض تحریم‌هایی است که سازمان ملل علیه خانواده قذافی اعمال کرده است.

این مقام که ریاست کمیته تحریم‌ها علیه لیبی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: حضور محمد و عایشه قذافی به همراه دیگر اعضای خانواده در کشور عمان نقض قوانین است و کمیته باید قبلا با این عملیات انتقال موافقت می‌کرد.

"تحویل سیف‌الاسلام به دادگاه کیفری بین‌المللی"

از سوی دیگر، وکیل سیف‌ الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی نیز از مقام‌های لیبی خواست تا موکلش را به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل دهند.

وی همچنین مقام‌های لیبی را به اظهار بی‌اطلاعی آشکار درباره ابلاغیه اخیر دادگاه کیفری بین‌المللی مبنی بر اینکه محاکمه سیف الاسلام در ماه اوت آتی برگزار می‌شود، متهم کرد.

وی در دادخواستی فوری به دادگاه کیفری بین‌المللی از قضات دادگاه تجدید نظر خواست تا با درخواست لیبی برای تعلیق تصمیم تحویل سیف الاسلام به دادگاه کیفری بین‌المللی مخالفت کنند.

پیشتر مقام‌های لیبی به مساله محاکمه پسر قذافی در دادگاه کیفری بین‌المللی اعتراض کرده و تاکید کرده بودند که سیف الاسلام باید در داخل لیبی محاکمه شود.

وکیل سیف الاسلام در پایان اعلام کرد، اگر موکلش به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل داده نشود، تا پیش از پایان دادگاه تجدید نظر حکم اعدام برای وی صادر خواهد شد.

دادستان لیبی روز دوشنبه اعلام کرد: سیف الاسلام و دو تن از دیگر متهمان نظام قذافی ماه اوت آتی محاکمه می‌شوند.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...