نسخه چاپی

پیشنهادات صادق زیباكلام به روحانی برای چینش كابینه

كارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت آینده می‌تواند از آقایان عارف، قالیباف، ولایتی، محسن رضایی و غرضی به ترتیب برای عناوینی همچون معاون اولی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی و در بانك صنایع و معادن در دولت استفاده كند.

به گزارش نما، صادق زیباکلام امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خلق حماسه سیاسی مردم همیشه در صحنه ایران در ۲۴ خرداد اظهار کرد: دولت منتخب مردم با شعار تدبیر و امید باید موضوع آشتی ملی که از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد را به صورت جد در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: معتقدم آشتی ملی از ضروری‌ترین و عاجل‌ترین نیاز جامعه برای رسیدن به یک وفاق ملی است. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: به سمت و سوی آشتی ملی رفتن موجب می‌شود که فضای بغض و کینه‌ای که در کشور میان جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی حاکم است از بین رود.

وی گفت: باید دولت تدبیر و امید روحانی بر عکس هشت سال دولت احمدی نژاد عمل کند.

زیباکلام با بیان اینکه حسن روحانی باید از تمام جناح‌های سیاسی در داخل کشور در دولت خود استفاده کند، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید باید دولتی با تغییرات و تحولات بنیادی باشد و از تمام نیروهای ارزنده و باتجربه در داخل نظام تشکیل شده باشد.

وی با بیان اسامی چند تن از نیروهای ارزنده و باتجربه نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: از نیروهایی که چنین ویژگی‌هایی دارند مانند آقایان عارف، قالیباف، ولایتی، محسن رضایی و غرضی به ترتیب برای عناوینی همچون معاون اولی، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی و در بانک صنایع معدن در دولت استفاده کرد.

این تحلیلگر سیاسی گفت: حتی پیشنهاد می‌دهم از وزاری پرکار و فعال دولت محمود احمدی‌نژاد مانند نیکزاد، فتاح و چند تن دیگر برای پیشرفت کشور در دولت خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خواهان آزادی زندانیان سیاسی و فضای رسانه‌ای هستم، اضافه کرد: همه ما ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنبم و تا آخر پای ایرانمان ایستاده‌ایم، اما اگر انتقادها و پیشنهادهایی وجود دارد باید در یک فضای پرسش و پاسخ به آنها جواب داده شود تا این فضای کدورت و بدبینی در کشور ایجاد نشود.

زیباکلام به عرصه بین‌المللی دولت حسن روحانی گریزی زد و ادامه داد: مهم‌ترین مسئله بین‌المللی ما مسئله هسته‌ای است که باید با کلید تدبیر آقای روحانی به جنگ آن رفت و مسائل و مشکلات کشور به ورود در حوزه اقتصادی و تحریم‌ها را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بتوان در بحث‌های سیاست خارجی به صورت کارشناسی دخالت کرد، گفت: باید اجازه داد مسئله هسته‌ای نیز در سطح کارشناسان مطرح و به راهکارهای حل این مسئله پرداخت.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بنده اعتقاد دارم دخالت در موضوع سوریه در بلند مدت به نفع ما نخواهد بود، تصریح کرد: فضای کشور باید به سمت و سوی تعامل، آشتی ملی، استفاده از نظرات همه صاحب نظران و کارشناسان و به کارگیری نخبگان برود.

۱۳۹۲/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...