نسخه چاپی

رجبی: اخذ مالیات از خانه‌های خالی به سود مستاجران و به ضرر احتكاركنندگان

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سكنه، گفت: به طور حتم گرفتن مالیات از واحدهای مسكونی خالی می‌تواند باعث كاهش چشمگیر نرخ اجاره بها و خسارت به محتكرین بازار مسكن شود.

به گزارش نما، عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، گفت: طرح گرفتن مالیات از خانه‌های خالی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب و برای اجرایی شدن نهایی نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس است که به نظر می‌رسد این موضوع در صحن نیز به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس برسد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با اجرای طرح گرفتن مالیات از خانه‌های خالی دیگر برای صاحب ملک صرفه اقتصادی نخواهد داشت که واحد مسکونی خود را همچنان خالی از سکنه نگاه دارد، لذا این طرح می‌تواند یکی از روش‌های مبارزه با افزایش قیمت مسکن و احتکار در این بازار تلقی شود.

وی تصریح کرد: مالکانی که همچنان واحدهای مسکونی خود را خالی نگه داشته‌اند بهتر است هر چه زودتر یا ملک خود را فروخته و یا اجاره دهند، چراکه با تصویب نهایی طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی این افراد با خسارت سنگین اقتصادی مواجه خواهند شد.

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ اجاره بها در کشور هر روز در حال افزایش است، اظهار کرد: به طور حتم گرفتن مالیات از واحدهای مسکونی خالی می‌تواند باعث کاهش چشمگیر نرخ اجاره بها در کشور بویژه کلان شهری همچون تهران باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به چگونگی نحوه نظارت بر اجرای طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، خاطر نشان کرد: این امر بر عهده بنگاه‌های معاملاتی املاک کشور بوده که قیمت و اجاره بهای واقعی هر منطقه را از طریق قول نامه‌های مربوطه تعیین و در اختیار مالکین واحدهای مسکونی قرار دهند.

۱۳۹۲/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...