نسخه چاپی

نامه روحانی به رهبری كه تكلیف را روشن كرد

نائب رئیس مجلس با اشاره به نامه قبل از انتخابات روحانی به رهبر انقلاب گفت:روحانی ۷-۸ روز قبل از انتخابات نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته روی آرمان‌های نظام تأكید كرد و گفت كه همیشه همراه نظام بوده و در حال حاضر نیز همراه نظام است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست عصر دیروز جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد گفت: حماسه‌ای که مقام معظم رهبری انتظار آن را داشتند، محقق شد و مردم نیز با حضور چشمگیر خود تمام تحلیل‌های دشمن را نفی کردند.

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: برگزاری همزمان این دو انتخابات باعث هم‌افزایی و تحرک بیشتر مردم در انتخابات شد، خوب است که در آینده نزدیک این موضوع به‌صورت تحلیلی بررسی شود.

نائب رئیس مجلس با اشاره به خصوصیات رفتاری حسن روحانی خاطرنشان کرد: فردی که انتخاب شد، مشخصه‌های خوبی دارد و ما احساس می‌کنیم که آقای روحانی نقاط قوت تعدادی از رؤسای جمهور پیشین را داشته و نقاط ضعف آنها نیز کمتر در وی دیده می‌شود.

باهنر همچنین افزود: حسن روحانی ذاتاً فرد فراجناحی است و سعی می‌کند از هر جناحی به‌جز افراد تندرو و رادیکال برای پیشبرد کارهای خود استفاده کند.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: روحانی آدمی است که خودش است و سعی می‌کند که خود را مدیریت کند؛ وی برای همه احترام قائل است و از همه برای کارهایش مشورت می‌گیرد اما در نهایت خود تصمیم‌گیرنده نهایی است، این نکته خوبی است که باید بگویم وی با این ویژگی کمتر تحت تأثیر دیگران است.

نائب رئیس مجلس در ادامه سخنانش تصریح کرد: روحانی یک انسان ستادی است و رئیس جمهور هم باید ستادی باشد اما چون در کشورمان ساختارها به‌صورت ستادی شکل نگرفته و یا در این ۸ساله این ساختار به‌هم خورده است، رئیس جمهور نیز باید در کنار کار ستادی کار میدانی نیز انجام دهد؛ متأسفانه آقای احمدی‌نژاد تنها به کار میدانی اعتقاد داشت و این باعث ایجاد معضلاتی در کشور شد.

باهنر با بیان اینکه کابینه دولت یازدهم باید کابینه قدرتمندی باشد، افزود: اگر روحانی یک معاون اجرایی قدرتمند و استراتژیک انتخاب کند، می‌تواند مشکلات ساختاری را برطرف کند.

وی با اشاره به برخی از تحلیل‌های رسانه‌های داخلی و خارجی درباره انتخابات گفت: امروز تحلیلی از بنی‌صدر دیدم که در آن گفته بود، عجیب است که نظام جمهوری اسلامی تندروی را از اصلاح‌طلبان و خاتمی گرفته و به میانه‌رویی مانند روحانی تبدیل کرده است؛ این تحلیل نشان می‌دهد که اقدام بزرگی در انتخابات صورت گرفته است.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌داند، گفت: ما ۱۶ سال گذشته این مشکل را داشتیم که با افراط‌گرایی از هر دو جناح مواجه بودیم و امیدواریم روحانی با شعار اعتدال‌گرایی نسبت به این مسئله اقدام کند.

باهنر ادامه داد: روحانی آدمی نیست که از سیاست‌های اساسی نظام تخطی کند، قطعاً وی کسی نیست که به‌دنبال حاشیه‌ها و حرف‌های تند باشد. وی حتی ۷-۸ روز قبل از انتخابات نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و روی آرمان‌های نظام تأکید کرد و بیان کرد که همیشه همراه نظام بوده و در حال حاضر نیز همراه نظام است.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای ایجاد همدلی بعد از انتخابات خاطرنشان کرد: در پیام رهبری هم این موضوع وجود داشت که باید بعد از انتخابات رقابت‌ها را به رفاقت‌ها تبدیل کنیم. در حال حاضر کار اجرایی بسیار سخت است و همان‌طور که رهبری بیان کردند کار اجرایی مانند ماشینی می‌ماند که در سربالایی به‌سختی حرکت می‌کند لذا باید از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشبرد کارهای اجرایی بهره ببریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در زمان انتخابات خیلی استرس داشتیم که آرای روحانی بیش از ۵۰ درصد شود و در عددی مانند ۴۹ درصد نماند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود و شائبه تقلب در انتخابات به وجود آید اما امانت‌داری نظام جمهوری اسلامی که حتی چند درصد را هم به‌خوبی حساب کرد، این شائبه را به‌کلی از بین برد.

باهنر در پایان سخنان خود گفت: اگرچه شائبه تقلب در انتخابات از بین رفته و تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی از برگزاری انتخابات پرشور در ایران سخن گفتند اما برخی به‌سوی این توهم هنوز در حال حرکت هستند. واقع این است که باید فضای آرامشی را که اکنون در آن قرار داریم به‌سوی پیشرفت و شکوفایی سوق دهیم.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...