نسخه چاپی

سلطانی: چین به جای پول نفت،دكل‌های حفاری وارد ایران می‌كند

عضو كمیسیون انرژی مجلس، به تشریح دلایل اصلی واردات دكل‌های حفاری از كشور چین پرداخت و گفت: چین یكی از بزرگترین خریدارن نفت ایران است، اما در شرایط كنونی این كشور در پرداخت بدهی‌های خود بابت خرید نفت با مشكلاتی مواجه شده، لذا واردات دكل‌های حفاری از چین، یكی از راه‌های پرداخت پول‌ نفت كشور عنوان شده است.

به گزارش نما، امیر عباس سلطانی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به واردات دکل‌های حفاری چینی، گفت: در حالی که شرکت‌ها و سرمایه گذاران داخلی در تولید و ساخت دکل‌های حفاری با مشکلی مواجه نیستند، واردات چنین قطعاتی آن هم از کشور چین که بسیاری آن را با کالاهای بی‌کیفیت می‌شناسند، قابل تامل است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، به دلیل اصلی واردات دکل‌های حفاری از کشور چین اشاره کرد و افزود: چین یکی از بزرگترین خریدارن نفت ایران است، اما در شرایط کنونی این کشور در پرداخت بدهی‌های خود بابت خرید نفت با مشکلاتی مواجه شده، لذا واردات دکل‌های حفاری از چین، یکی از راه‌های پرداخت پول‌های نفت کشور عنوان شده است.

وی تصریح کرد: واردات دکل‌های حفاری از چین منافع ملی را به خطر انداخته و بیشتر سازندگان و تولیدکنندگان داخلی صنعت نفت کشور را با ورشکستگی اقتصادی مواجه کرده است.

سلطانی با بیان اینکه واردات دکل‌های حفاری از چین از سود و منفعت اقتصادی برخوردار نیست، اظهار کرد: ورود دکل های حفاری از کشور چین، زیان‌های هنگفتی را به صنعت نفت و گاز ایران وارد کرده، چراکه این دکل‌ها بسیار گران قیمت بوده و از کیفیت لازم نیز برخوردار نیست، لذا مسئولین وزارت نفت بهتر است با سرمایه گذاری بر بخش تولیدات داخلی از خروج بی‌مورد ارز از کشور جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: دکل‌های حفاری تولید شده توسط متخصصان داخلی به مراتب با کیفیت‌تر و ارزانتر از دکل‌های وارداتی چینی است، لذا ورود این نوع کالاهای چینی به کشور از هیچگونه توجیح اقتصادی برخوردار نیست.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...