نسخه چاپی

راه‌حل احمدی‌نژاد برای موضوع سوریه

احمدی‌نژاد تصریح كرد: همه باید تلاش كنیم تا در سوریه تفاهم ایجاد شده و مذاكرات آغاز شود و به غیر از این راه حلی وجود ندارد.

به گزارش نما، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (يکشنبه) در ديدار عدنان منصور، وزير خارجه لبنان، ملت لبنان را ملتي بزرگ و تاريخ‌ساز توصيف کرد و گفت: لبنان داراي ملتي هوشمند، بافرهنگ و مقاوم است و در مقاطع مختلف تصميمات و اقدامات تاريخ سازي انجام داده است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه عزت، کرامت و عدالت به عنوان ارزشهايي که دو ملت ايران و لبنان به دنبال تحقق آن هستند،دشمنان فراواني دارد، اظهار داشت: ايران و لبنان در مقابل اين دشمنان، ايستادگي کرده و هزينه‌هايي هم پرداخته است ولي در مجموع پيروزي با ما بوده است.

احمدي‌نژاد گفت: ملت ايران به مردم و مقاومت لبنان افتخار مي‌کند و هميشه در کنار آنها خواهد بود.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به تحولات منطقه و به ويژه وضعيت سوريه گفت: دشمنان به دنبال سيطره بر کل منطقه هستند و موضوع سوريه بخشي از سناريوي بزرگ آنها است لذا همه بايد هوشيار باشند و فريب بازي دشمن را نخورند.

احمدي‌نژاد اضافه کرد: دشمنان در منطقه ما هيچ کشور قدرتمندي را برنمي‌تابند آنها فقط رژيم صهيونيستي را مي‌شناسند و حفظ آن برايشان مهم است و از نظر آنها بقيه کشورها بايد قرباني شوند.

رييس‌جمهور با اشاره به وضعيت سوريه بر ضرورت تفاهم و وحدت ملي به عنوان تنها راه حل بهبود شرايط کنوني سوريه تاکيد کرد و گفت: خشونت مشکلي را حل نمي‌کند و بايد طرفين با يکديگر مذاکره و تفاهم کرده و با همدلي و همبستگي، کشورشان را اداره کنند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: همه بايد تلاش کنيم تا در سوريه تفاهم ايجاد شده و مذاکرات آغاز شود و به غير از اين راه حلي وجود ندارد.

رييس‌جمهور گفت: مطمئن هستم از خلال تحولات منطقه آنچه به نفع ملت‌هاي منطقه است بيرون خواهد آمد . صهيونيست‌ها و حاميانشان تاکنون در هيچ پروژه‌اي عليه ملت‌ها موفق نبودند و در حوادث اخير هم انشا‌ءالله شکست خواهند خورد.مهم اينست که ملت‌ها با هم بوده و با هم تلاش کنند.

وزير خارجه لبنان نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت‌ و پشتيباني هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم و مقاومت لبنان گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره پشتيبان عدالت، آزادي و عزت بوده و بر روي موضوع حق ايستادگي کرده است.

وي با اشاره به مواضع محکم دکتر احمدي‌نژاد در حمايت از حقوق ملت‌ها و از جمله ملت لبنان گفت: شما هميشه در قلب مردم لبنان خواهيد بود و در خاطرات لبناني‌ها باقي خواهيد ماند.

وزير خارجه لبنان همچنين با اشاره به وقايع سوريه گفت: پيامدهاي حوادثي که در سوريه در حال وقوع است، محدود به اين کشور نخواهد بود و بر کشورهاي منطقه اثرگذار خواهد شد و اين نگران کننده است.

وي با انتقاد از تصميم عده‌اي براي فرستادن سلاح به کساني که عليه سوريه جنگ مي‌کنند، گفت: معتقديم گسيل سلاح به سوريه باعث طولاني شدن درگيري و مدت زمان خشونت بوده و نمي‌تواند به حل مسائل کمک کند اما متاسفانه کساني، به دنبال اين هستند که آتش درگيري در سوريه را شعله‌ور نگه دارند تا قدرت خود را بر منطقه تحميل کنند.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...