نسخه چاپی

سرانجام جواز ورود روحانی به مجلس صادر شد

یك عضو هیات رئیسه مجلس تأكید كرد: توافق شده است كه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب به مجلس بیاید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حضور رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ابتدا برنامه این بود که براساس دعوت‌نامه‌های رسیده، نمایندگان به دیدار روحانی بروند اما توافق شد که رئیس‌جمهور منتخب به مجلس تشریف بیاورد البته ساعت و روز این دیدار هنوز معلوم نیست.

وی ادامه داد: در جلسه امروز فراکسیون رهروان توافق بر این شد که دیدارها با رئیس جمهور منتخب به صورت فردی نباشد و کل نمایندگان با روحانی دیدار کنند.

حسینی اضافه کرد: چون هفته آینده مجلس جلسه علنی ندارد و نمایندگان دو هفته به تعطیلات می‌روند، لذا اگر هیئت‌رئیسه درباره زمان برگزاری این نشست به توافق برسد، دیدار رئیس‌جمهور منتخب با نمایندگان، در هفته جاری و در مجلس برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که این توافق اتفاق افتاده و رئیس‌جمهور منتخب در مجلس حاضر شود. البته اگر توافق هم صورت نگرفت، اشکالی ندارد چرا که ما بیشتر افزایش تعامل بین مجلس و دولت آینده هستیم و این پیگیری‌ها نشان‌دهند این است که می‌خواهد تعاملی اتفاق بیفتد لذا اگر به دلیل ضیق وقت روحانی در مجلس حاضر نشود، هیچ اتفاقی در ارتباط با مجلس با دولت آینده نمی‌افتد.

این عضو هیات رئیسه مجلس بر همین اساس تاکید کرد: احتمال حضور رئیس‌جمهور منتخب در مجلس بسیار زیاد است و نمایندگان در جلسه دوم به دیدار وی می‌روند البته ساعت و روز حضور روحانی در مجلس پس از توافق با وی مشخص می‌شود.

حسینی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه این مسئله در نشست ظهر سه شنبه در هیئت رئیسه بررسی خواهد شد، گفت: نیازی نیست که موضوع حضور روحانی در مجلس در نشست هیئت رئیسه مطرح شود چرا که رئیس‌ مجلس می‌تواند به موضوع را به یکی از نواب رئیس به منظور هماهنگی محول کند.

صبح امروز اسماعیل جلیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس به خبرنگار تسنیم گفته بود: نمایندگان مجلس دو دیدار با رئیس‌جمهور منتخب خواهند داشت که دیدار نخست آن در هفته جاری و با حضور حجت‌الاسلام روحانی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

وی در این باره تصریح کرده بود: این دیدار به‌احتمال بسیار زیاد روز سه‌شنبه برگزار می‌شود چرا که نمایندگان مجلس روز چهارشنبه برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و همچنین حضور در مزار شهدای هفتم تیر، به بهشت زهرا(س) می‌روند.

آنطور که آقای جلیلی گفته بود: دیدار دوم نمایندگان با رئیس‌جمهور منتخب نیز به پس از تعطیلات تابستانی مجلس موکول شده و نمایندگان قرار است در پاسخ به حضور روحانی در مجلس، به دیدار وی می‌روند.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...