نسخه چاپی

پرونده سفرهای استانی هیات دولت بسته شد؟

هر رئیس​جمهور در كارنامه كاری‌اش نقاطی دارد كه به آن‌ها شناخته می​شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از کارهایی که او در دوره زمامداری‌اش انجام داد و خیلی‌ها هم او را به همین کار می‌شناسند، سفرهای استانی هیات دولت بود. او اولین رئیس جمهوری بود که کابینه اش را به همه نقاط کشور برد. اگرچه خیلی‌ها این اقدام دولت‌های نهم و دهم را از نقاط قوت آن می‌دانند اما برخی هم به آن انتقاداتی داشتند. برخی از این انتقادات در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. هیات دولت چهارمین دور سفرهای استانی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد. محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی شهر به شهر می‌رفتند و شعار «زنده باد بهار» سر می‌دادند.

رئیس دولت دهم درباره علت دور چهارم سفرهای استانی و شائبه انتخاباتی بودن آن، گفته بود: دولت از دور چهارم سفرهای استانی چند هدف را دنبال می‌کند، هدف اول پیگیری خدمات و کارهایی است که دولت در سفرهای قبلی انجام داده است، هدف دوم رفع موانع و مشکلاتی است که در برابر برخی از تصمیمات ملت و دولت وجود دارد، هدف سوم تصمیم‌گیری درباره برخی تصمیم‌ها و مواردی است که در فاصله سفرها به وجود آمده و یا در سفرهای قبلی مورد توجه قرار نگرفته است.(ایــنــجــا)

رفته رفته اعتراض‌ها به سفرهای استانی هیات دولت که در آستانه انتخابات انجام می‌شد بیشتر و بیشتر شد تا جاییکه دولت اعلام کرد ادامه سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شده است. سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت و در پاسخ به سؤالی درباره متوقف شدن سفرهای استانی گفت: این سفرها متوقف نشده است و تا آخرین استان ادامه خواهد یافت. وی افزود: تنها به دلیل مشغله کاری استانداران برای برگزاری انتخابات قرار شده که روند سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شود.(ایــنــجــا)

حالا حدود 10 روز از انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد اما از ادامه سفرهای استانی خبری نیست. رئیس جمهور تنها برای افتتاح برخی از پروژه‌ها به شهرستان ها سفر می‌کند.( به عنوان مثال ایــنــجــا را ببینید). رئیس جمهور منتخب نیز تا کنون اظهار نظری درباره ادامه سفرهای استانی در دولت یازدهم نداشته است. چه بسا دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت هیچگاه به پایان نرسد و پرونده این نوع سفرها برای همیشه یا دستکم تا مدت​ها بعد بسته شود.

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...