نسخه چاپی

روحانی: در این انتخابات، صندوق رای در جایگاه خودش قرار گرفت

عکس خبري -روحاني: در اين انتخابات، صندوق راي در جايگاه خودش قرار گرفت

رئیس جمهور منتخب گفت: صندوق رای و انتخابات به معنای جمهوریت، اسلامیت و مشروعیت سیاسی و قانونی و مقبولیت است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در همایش افق رسانه ملی، سخنانش را با سلام بر شهدا بویژه شهدای هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی آغاز کرد و این شهید بزرگوار را «نمونه اعتدال» خواند و گفت: کسانی که با این شهید بزرگوار مراوده داشتند حرف مرا تایید می ​کنند که او نمونه وقار متانت، صبر، بردباری، عقلانیت، اعتدال و اخلاق بود.

به گفته وی، نمونه اعلا و روشن اعتدال، شهید دکتر بهشتی است.

رئیس جمهور منتخب مردم از حضور بزرگ مردم که برآمده از درک شرایط بین الملل بود، تقدیر کرد و گفت: این برگ زرین بی​تردید همواره نه تنها در یاد مردم ایران بلکه در یاد تاریخ باقی خواهد ماند. همه مردم، مرد وزن، پیر و جوان و همه اقشار بویژه جوانا و زنان نقش پررنگی در ایجاد این شکوهو عظمت داشتند. منظره​های بسیار جالبی را شاهد بودم. بویژه در هفته آخر. شاید صداوسیما در آن ایام نتوانست همه آن منظره​ها را در معرض افکار عمومی قرار دهد. اما اگر آن حضور ضبط شده باشد، پخش آن در آینده بسیار تاثیر گذار است. جمعیت​های 50 تا 200 هزار نفری با چه شور و اشتیاقی حضور می یافتند. این حضور و این نشاط، پیروزی بود و نقطه عطفی در تاریخ کشور در سال​های اخیر بود.

روحانی که می گفت در خلق این عظمت، دست حکمت الهی قابل مشاهده بود، ادامه داد: چه کسی می توانست در عرض یک هفته این موج عظیم را در کشور ایجاد کند؟ شنبه و یکشنبه دنیای دیگری بود و از دوشنبه چهره جدید مردم پرشور و غیور و جوانان با احساس، چهره جدید به کشور ما داد. نقش اصلی از آن مردم بود و من از فداکاری و درک آنها و رهنمودهای مقام معظم رهبری از آغاز تا پایان سپاسگذارم که نقشی بی بدیل ایفا کردند. از سخنرانی ایام نوروز تا صبح انتخابات، تدبیر ایشان راه را برای ایجاد یک حماسه تسهیل کرد. بزرگان، علما، روشنفکرران و مراجع و صداوسیما در این زمینه نقش داشتند.

نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تشکر از رسانه ملی در پخش برنامه​های متنوع انتخاباتی، خاطرنشان کرد: بخشی از مردم در روستاها و مناطق دورافتاده با استفاده از برنامه​های صداوسیما نامزد مورد نظر خود را برگزیدند. نقش مجریان و ناظران انتخابات و دولت محترم، شورای نگهبان، نیروهای امنیتی و بویژه پلیس حائز اهمیت بود و باید از همه و همه سپاسگذاری کنیم.

به گفته وی، در این انتخابات، صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان و بویژه در داخل کشور، در جایگاه خودش قرار گرفت. شاید کمتر چیزی داریم که برای مشروعیت سیاسی و قانونی نظام بتواند جایگزین صندوق رای و انتخابات شود. صندوق رای و انتخابات به معنای جمهوریت، اسلامیت و مشروعیت سیاسی و قانونی و مقبولیت است. البته این جایگاه رای مردم و ولایت مردم در طول ولایت الهی و ولایت الله است. این انتخابات تمام شبهات، سوال​ها، بگومگوها-نه راجع به انتخابات که راجع به مشروعیت نظام- را پاسخ داد. آب زلالی بود که به آینه جمهوری اسلامی ایران که گرد و غباری رویآن نشسته بود، شفاف و پاکیزه کرد. همه دنیا، ملت ایران، مردم سالاری دینی، آزادی و دموکراسی دینی را در این کشور مشاهده کردند.

ادامه دارد....

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...