نسخه چاپی

مسئولی كه رسانه‌ها را قسم داد!

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینكه من اهل شو نیستم گفت: رسانه های عزیز و سایتهایی كه مرا دوست دارند را قسم می دهم در حمایت از بخش خصوصی و طرح واگذاری امور به بخش خصوصی مطلب بنویسند.

به گزارش نما، محمدشریف ملک زاده رئیس ستاد سازمان میراث فرهنگی در هم اندیشی فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی که پیش از ظهر شنبه در هتل هما تهران در حال برگزاری است گفت: امروز روز مبارکی است. از چند ماه پیش تا کنون کارهای حقوقی در سازمان میراث فرهنگی به خصوص بخش گردشگری را انجام داده ایم. پیگیریهایی که در حوزه گردشگری انجام شد واگذاری تصدیگری در بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بروکراسی اداری سرمایه گذاری در گردشگری ایران را تهدید می کند. ما در واقع می گوییم بروکراسی اداری یکی از مشکلات ایران است اما بعضی ها متوجه نمی شوند. اینکه شما هر کار علمی حقوقی و تخصصی را در هر زمان انجام دهید به اول و آخر و یا وسط دولت ربطی ندارد بلکه باید به یک نتیجه درستی برسید.

ملک زاده ادامه داد: در حوزه گردشگری باید اختیارات تمام و یکجا به بخش خصوصی واگذار شود. این چه وضعیتی است که بعضی ها سخنرانی می کنند و می گویند این واگذاری ها حاکمیتی است آیا تصدیگری را با حاکمیتی یکی می دانید؟ این درست نیست. ما کاری را کاملا به صورت تخصصی پیش بردیم و آن را به هیئت دولت ارجاع داده و موافقت لازم را دریافت کرده ایم اما این کار بدان معنا نیست که اختیارات سازمان کاملا واگذار شود چون به عنوان مثال اگر بخش خصوصی در کار خود خوب عمل نکند این واگذاری از آن صنف گرفته می شود. به عنوان مثال اگر آقای فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های تهران در صدور مجوزها تکالیف خود درست عمل نکند این اختیار از ایشان گرفته می شود و سازمان میراث فرهنگی نظارت عالیه خود را دارد. اما سرمایه گذار را در بخش خصوصی دچار بروکراسی های اداری نمی کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید به بخش خصوصی چشم بسته مجوز داد. کسی این قدر ساده نیست که سرمایه خود را در بخش خصوصی سرمایه گذاری کند و در جواب بشنود که طرح شما در اولویت نیست.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در جمع ما هست که ۳۸۵ میلیارد تومان هزینه کرده و سازمان میراث فرهنگی تنها ۱۵ میلیارد تومان به او تسهیلات داده است. چرا باید سرمایه گذاری برای گرفتن یک نامه از من ماه ها دچار چالش شود.

وی ادامه داد: بحث مالکیت زمانی باید در ایران انجام شود تمام دنیا این طرح را اجرا کرده اند اما ایران بعد از سی و چند سال می خواهد آن را اجرا کند. در باره این موضوع تمام بخش نامه ها را نوشته ایم که کسی نگوید ملک زاده می خواهد شو ایجاد کند من اهل شو نیستم. در سازمان میراث فرهنگی کار تخصصی انجام می دهیم. حتی اگر یک روز هم در سازمان میراث فرهنگی باشم کار خود را به صورت تخصصی انجام می دهم.

وی ادامه داد: امروز اولین روزی است که این واگذاری ها انجام می شود. مدیران میراث فرهنگی استان ها فقط باید ناظر باشند و از دخالت در صنوف گردشگری برای ارائه مجوزها ۱۰۰ درصد پرهیز کند. فردا همین اتفاق برای دفاتر خدمات مسافرتی انجام می شود و در روز سوم نیز مجوز تمام صدور پرونده ها و کارگاه های صنایع دستی را به اتحادیه ها واگذار می کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: رسانه های عزیز و سایت هایی را که مرا دوست دارند قسم می دهم که در حمایت از بخش خصوصی بنویسد. در یکی از جلسات خبرنگاری زنگ زد و می خواست به یکی از حاضران در جلسه القا کند که اگر این اختیارات واگذار شود رئیس سازمان میراث فرهنگی چگونه آن را ادامه خواهد داد. ما که هنوز نرفته ایم. هر چند می دانیم تمام این صحبت من تیتر رسانه های می شود. اما می گویم رئیس بعدی سازمان میراث فرهنگی هر کسی که باشد جزء همین صنوف است و آدم متخصصی خواهد بود اما نمی شود به زور به دیگران القا کنیم که این واگذاری ها غیرقانونی است.

وی درباره نرخ گذاری تاسیسات گردشگری می خواست صحبت کنید که از این گفته خود منصرف شد و بعد از مکث کوتاهی گفت: بگذارید رسانه ها هرچه می خواهند بنویسند. ما امروز این کار را اجرایی می کنیم و با کسی تعارف نداریم حتی اگر آقای فرخ مهر وظایف خود را به خوبی انجام ندهد این تصدی را از او می گیریم. حالا بعضی ها ناراحت نشوند که چرا اسمشان را به زبان نیاوردیم. دوست دارم چون رئیس سازمان میراث فرهنگی هستم.

وی ادامه داد: آقای پهلوان درباره تبلیغات شهر رویایی پدیده به مشکل برخورده است ما در کارگروه استان آن را برطرف کردیم. مشکلشان این بود که از عنوان شهر استفاده کرده بودند اگر این مشکل حل نمی شد میلیاردها تومان پول این بنده خدا زیر سوال می رفت.

یکی از حضار در مراسم پس از پایان سخنرانی ملک زاده با فریاد اعلام کرد شورای هماهنگی استان ها در زمانی که شما معاون گردشگری بودید تشکیل شد و یکی از موارد آن آئین نامه تشکل های تاسیسات گردشگری بود اما با رفتن شما این موضوع به فراموشی سپرده شد ای کاش شما همچنان در سازمان می ماندید.

در ادامه این مراسم از صدور موافقت نامه اصولی ساخت تاسیسات گردشگری و نرخ گذاری هتل ها رونمایی شد و به فعالان گردشگری استان ها، سرمایه گذاران و مدیران کل میراث فرهنگی استان ها با اعطا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...