نسخه چاپی

گزارش سایت انگلیسی در مورد هافبك ایرانی

یك سایت انگلیسی در مورد نقش حیاتی اشكان دژاگه در باشگاه فولام گزارشی تهیه كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، با درخشش بازیکنانی مانند ساشا ریدر و دیمیتار برباتوف در ترکیب فولام، اشکان دژاگه نیز با درخششی ملایم در حال معرفی کردن فوتبال خود به لیگ برتر انگلیس است.

دژاگه در فصلی که گذشت نمایش بسیار خوبی از خود ارائه کرد که بر پایه استعداد طبیعی وی بود اما با چند آسیب دیدگی نابهنگام، روند درخشش او در روزهای ابتدایی حضور در فولام را بسیار کند کرد.

زمانی که فصل گذشته آغاز شد، این بازیکن ایرانی هنوز آمادگی کامل برای حضور در ترکیب تیمش را نداشت. زمانی هم که از باشگاه ولفسبورگ خریداری شد، با آسیب دیدگی از ناحیه ماهیچه پا روبه‌رو بود. این بدان معنا بود که او نخستین حضور خود در ترکیب فولام را در اواخر اکتبر (آبان ۹۱) انجام داد و تاثیری که در تیم داشت بسیار اندک بود.

به نظر می‌رسید این هافبک ۲۶ ساله نتوانسته خود را با شرایط لیگ برتر انگلیس هماهنگ کند ولی اگر به بازیکنی مانند دژاگه که از استعداد ذاتی بهرمند است فرصت کافی برای هماهنگی بدهید، مدتی بعد می‌توانید نتیجه‌های بسیار خوبی بگیرید.

در اواخر فصل گذشته، در واقع او یکی از بازیکنان بسیار ارزشمند باشگاه فولام بود. او در نقش یک بازیکن کناری بسیار عالی بازی می‌کرد و در کارهای دفاعی نیز نقش موثری داشت.

در این دوره، آسیب دیدگی یک بار دیگر گریبان او را گرفت. در دیدار با کویینز پارک رنجرز، قوزک پای وی آسیب دید و موجب شد تا تمام فصل را از دست بدهد.

این اتفاق در چند هفته مانده به پایان لیگ برتر رقم خورد. بدون اشکان دژاگه، فولام دچار مشکل شد به شکلی که پس از آسیب دیدگی وی، این باشگاه از ۲۱ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کرد.

در فصل پیش رو تنها کاری که باید انجام داد این است که او از آسیب دیدگی دور بماند. با این حال دژاگه نیز اهداف خودش را دارد.

او در گفت‌وگویی که با سایت اختصاصی باشگاه انجام داد گفت: با انگیزه بسیار بالایی به آینده نگاه می‌کنم زیرا می‌خواهم تمام رخدادهای فصل گذشته را جبران کنم. می‌خواهم نخستین گلم را برای فولام به ثمر برسانم. به عنوان یک هافبک همواره سعی کرده‌ام بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم. می‌خواهم گل بزنم و پاس گل بدهم. این همان دلیلی است که می‌خواهم برای آن در ترکیب تیمم قرار بگیرم.

با اینکه این هافبک کلاسیک آماده حضور در تمرین‌های پیش فصل است و با توجه به اینکه تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس را نیز در کارنامه دارد، او می‌تواند در فصل پیش رو، هم از نظر شخصی و هم از نظر تیمی بسیار موفق عمل کند.

قدرت بازی‌سازی و پشتکار وی به درد یک هافبک کناری می‌خورد. با توجه به اینکه او در فصل گذشته در دیدارهای زیادی به شکل ثابت وارد زمین نشد ولی همکاری و درک متقابل زیادی را دیمیتار برباتوف پیدا کرد.

اگر همه چیز بر اساس برنامه پیش برود می‌توانیم شاهد نمایش فوق العاده یکی از هافبک‌های با استعداد در فصل پیش رو باشیم.

۱۳۹۲/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...