نسخه چاپی

توصیه های رییس سازمان بسیج به روحانی

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برنامه بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی، حركت از خدمات صرف به سمت خدمات مولد است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در نشستی خبری با عنوان اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی با بیان این‌که حماسه اقتصادی یک تحول اداری یا تحول دیپلماتیک نیست، اظهار کرد: تحقق حماسه اقتصادی حضور پرشور همه مردم را می‌طلبد و مردم حتما باید گام‌های بلندتری در جهت رسوایی استکبار بردارند.

وی در ادامه با بیان این‌که گرانی و بیکاری مشکل اساسی بیش از 70 درصد مردم کشور است، تصریح کرد: توجه به حوزه‌های که به سرمایه‌گذاری کم نیاز دارند و می‌توانند با عرضه کالا،‌کمبود بازار را جبران کنند، یکی از راه‌های حل مشکل گرانی و بیکاری است.

نقدی همچنین گفت: تهیه غذای ارزان مهم‌ترین محور انتظارات مردم است و حماسه اقتصادی باید استقلال اقتصادی کشور را تقویت کند و وابستگی به فروش نفت خام را کاهش دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی در سال گذشته خاطر نشان کرد: بسیج در جهت کمک به تولید و فعال کردن ظرفیت‌های مردمی برای تولید آماده کمک به دولت است. بسیج دنبال تصدی‌گری نیست و صرفا استعدادهای مورد غفلت واقع شده را شناسایی و فعال می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بعضی برنامه‌های بسیج در زمینه احیای بخش تولید مرغ و ماهی،‌قارچ، عسل، میوه و زعفران و کود گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند هم اشتغال ایجاد کند و هم مانع خروج ارز از کشور شود.

به گفته وی برای اجرای برنامه‌های بسیج تسهیلات بانکی هم در بخش روستا و هم شهر در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بسیج مستضعفین از این تسهیلات استفاده کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که مهمترین برنامه بسیج سازندگی علمی کردن کشاورزی و دامپروری است خاطر نشان کرد: دولت باید از ظرفیت بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی استفاده کند.

نقدی در ادامه افزود: فاصله زیادی بین برداشت کشاورزان از یک واحد سطح با کشاورزان نمونه در همان اقلیم وجود دارد اگر ما به علمی کردن کشاورزی واستفاده از تجربیات کشاورزان نمونه روی بیاوریم، می‌توانیم حداقل تولید خود را به دو برابر افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان این‌که طرح بسیج همگام با کشاورز در دستور کار بسیج قرار گرفته است اظهار کرد: نهاد جدیدی به نام بسیج مهندسین کشاورزی تشکیل شده است که برای علمی کردن کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: رسانه‌ها در عملیاتی کردن برنامه‌های بسیج می‌توانند بسیار موثر باشند و بسیج در خواست می‌کند که در رسانه ملی شبکه‌ای برای کشاورزان ودامداران اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این پرسش که همکاری بسیج با دولت فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار کرد: همکاری ما با دولت همکاری خوبی بوده است و آغوش بسیج برای همکاری با دولت‌ها همواره باز بوده است. من از دولت احمدی‌نژاد برای توجه به اردوهای هجرت تشکر می‌کنم، اما یک گله هم دارم که چرا طرح‌های بسیج عملیاتی نشد با این وجود ما از همکاری با دولت بسیار راضی هستیم.

وی همچنین افزود: به دولت جدید توصیه می‌کنیم که از طرح‌های بسیج و از ظرفیت مردم در صحنه‌های اقتصادی استفاده کند و نوع نگاهش به بسیج همان نگاه به بسیج در دوره جنگ باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که نحوه همکاری مسوولان محلی با بسیج چگونه است اظهار کرد: مسوولان محلی دلسوز هستند و من به گروه‌های جهادی توصیه می‌کنم که مناطق ثابتی را برای خدمات‌رسانی انتخاب کنند تا رابطه‌ای صمیمانه‌ای بین گروه‌های جهادی و مسوولان محلی شکل گیرد.

وی در مورد اعتبارات برنامه‌های بسیج هم گفت که 550 میلیارد تومان از بانک‌ها برای تحقق این برنامه‌ها کمک گرفته‌ایم و 50 میلیارد تومان نیز در اردوهای جهادی به صورت جداگانه هزینه می‌کنیم.

وی در مورد نحوه تعامل بسیج با جهاد کشاورزی گفت: ما امتداد جهاد کشاورزی هستیم و موازی کاری نداریم برنامه‌های بسیج با هماهنگی و توصیه‌های جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد نحوه تعامل خارجی برای تحقق حماسه اقتصادی نیز گفت: اقتصادی پایدار است که متکی به استعدادهای داخلی خود باشد هر نوع تغییری در روابط خارجی می‌تواند شرایط اقتصادی را دگرگون کند تا برای صادرات محصولاتمان به بازار نیاز داریم که این بازارها می‌تواند کشورهای منطقه باشد. حلال مشکلات ما رفع تحریم‌ها و یا بهبود روابط خارجی نیست و نظر مشترک همه اقتصاددان ایران این است که باید وابستگی به فروش نفت کاهش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های بسیج برای برخورد با دلالان چیست تصریح کرد: ما از دولت درخواست می‌کنیم که نظارت جدی‌تری بر بازار داشته باشد تا سهم تولیدکننده در تولید محصول بالا برود ما تسهیلاتی در زمینه ایجاد واحدهای جمع‌آوری و توزیع محصولات در نظر گرفته‌ایم تا دلالان تنها خریداران محصولات کشاورزی نباشند.

سردار نقدی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا بسیج درباره شهادت شیخ شحاته بیانیه‌ای صادر نکرد گفت: بسیج در همه موارد بیاینه صادر نمی‌کند که این امر علت سیاسی ندارد و ما به این مسئله بی‌تفاوت نیستم اما چون دستگاه‌های مختلف وارد این مسئله شده‌اند ، بسیج بیانیه‌ای صادر نکرد.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...