نسخه چاپی

لطفا عبای روحانی را رها كنید!

روز گذشته رئیس جمهور منتخب با صراحت كلام اعلام كرد كه نه تعهدی به جریانات خاص داده است و نه خود را وامدار آنان می‌داند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم، با گذشت 15 روز از انتخاب جناب آقای روحانی به‌عنوان رئیس جمهور یازدهم، همچنان احزاب و گروه‌های مختلف در حال توضیح و تشریح این اتفاق و البته مصادره نتیجه انتخابات به‌سود خود هستند. اصول گرایان، روحانی را هم‌صنف خود می‌دانند و برای مستندسازی گفته‌های‌شان، به سابقه و حضور ایشان در اردوگاه اصول گرایان اشاره می‌کنند.

در طرف دیگر، اصلاح طلبان نیز روحانی را کاندیدای خود می‌دانند و استناد آنها نیز به حمایت سران خودشان از ایشان است. به‌هرحال هر دو گروه در حال کشمکش بر سر رئیس جمهور منتخب ملت هستند و هرکدام در خفا یا به‌صورت علنی، مطالباتشان از رئیس جمهور آینده را اعلام می‌کنند.

اما این عزیزان متأسفانه آن‌قدر سرگرم گفت‌وگو و چانه‌زنی برای مصادره رئیس جمهور و البته کابینه یازدهم هستند، که از یک نکته اساسی غافل شده‌اند، آن‌هم اظهارات شخص رئیس جمهور منتخب از زمان اعلام پیروزی قطعی ایشان در حماسه 24 خرداد است.

آقای روحانی در نخستین پیام خود به ملت ایران عنوان کرد: «در این راه من دست همه اعتدال‌گرایان، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را به‌گرمی می‌فشارم و از همه کسانی که این بنده کوچک را شایسته اعتماد خود دانسته‌اند درخواست کمک و همکاری در ادامه راه دارم».

وی در ادامه همین پیام گفته بود: «امیدوارم همه آنان که به دیگر نامزدهای محترم رأی داده‌اند این بنده را خدمتگزار مخلص خود بدانند زیرا که من خود را پاسدار حقوق همه ملت ایران می‌دانم».

حرفهای رئیس جمهور یازدهم، تنها در حد یک تعارف و ذوق‌زدگی پس از پیروزی نبود. وی در اولین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار یک روزنامه اصلاح‌طلب، باز بر مواضع قبلی (و البته درست) خود تأکید کرد و وقتی آن خبرنگار با طرح این پرسش "با توجه به حمایت آقایان هاشمی، خاتمی و آمدن آرای اصلاحات به سبد شما آیا پیگیر مطالبات اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌ها خواهید بود؟" که رئیس جمهور منتخب پاسخ داد: «از همه آنهایی که حمایت کردند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. یادمان باشد بنده از امروز رئیس جمهور منتخب همه ملت ایران هستم و آنچه وظیفه من است توجه و خدمت به مردم است و این به‌کمک خود مردم امکان‌پذیر است».

اما ظاهراً گوش جریان‌های مختلف سیاسی بدهکار نبود. برای همین جناب روحانی روز گذشته مجبور شد با صراحت و شفافیت بیشتری سخن بگوید: «کابینه من یک کابینه کاملاً فراجناحی خواهد بود و تکیه آن بر شایستگی خواهد بود و از آنجا که این دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی نداده است، وامدار هیچ حزب و جناحی هم نیست».

امیدواریم آنها که تاکنون دقت کافی را در اظهارات و عقاید رئیس جمهور منتخب نداشته‌اند، از این پس به‌جای سعی در مصادره کردن نتیجه انتخابات و شخص آقای روحانی به‌فکر کمک بدون چشم‌داشت به دولت آینده باشند.

متأسفانه این واقعیتی غیرقابل انکار است که برخی از افراد و جریان‌ها یا در اندیشه حذف رقیب هستند و یا سعی در تخریب دولت مستقر (برای امتیازگیری) دارند، اتفاقی که طی سالهای گذشته رخ داده است و نتیجه خوبی هم در پی نداشته است.

به‌هرحال روز گذشته، رئیس جمهور منتخب، با صراحت کلام اعلام کرد که نه تعهدی به جریانات خاص داده است و نه خود را وامدار آنان می‌داند. این بار جناب روحانی آن‌قدر واضح و بلند، مواضعش را مطرح کرده است که قطعاً جایی برای بهانه نشنیدن باقی نمی‌گذارد.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...