نسخه چاپی

كنایه جالب البرادعی به محمد مرسی

رئیس حزب الدستور مشاركت گسترده مردم را در تظاهرات امروز(یكشنبه) خواستار شد و اعلام كرد كه مردم مصر به محمد مرسی گواهینامه دادند، اما وی رانندگی نمی‌دانست.

به گزارش نما رئیس حزب الدستور مشارکت گسترده مردم را در تظاهرات امروز(یکشنبه) خواستار شد و اعلام کرد که مردم مصر به محمد مرسی گواهینامه دادند، اما وی رانندگی نمی‌دانست.

«محمد البرادعی» رئیس حزب الدستور و هماهنگ‌کننده جبهه نجات ملی روز شنبه در سخنرانی تلویزیونی از مردم مصر خواست به خیابان‌ها بیایند و در تظاهرات مشارکت کنند تا بتوانند بار دیگر به پای صندوق‌های رای بروند و رویای انقلاب ژانویه را بازگردانند.

وی عنوان داشت که روز یکشنبه کوچک و بزرگ، مرد و زن به خیابان‌ها می‌آیند و کار خود را رها می‌کنند تا یک کلمه را بگویند که آنها خواهان بازگرداندن انقلاب به همان مسیری هستند که انقلاب باید در آن جریان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: همه ما احساس می‌کنیم که به بن بست رسیدیم و کشور سقوط خواهد کرد و این مساله به خاطر رئیس‌جمهوری از اخوان المسلمین و یا حکمرانی گروهی مشخص نیست، به این خاطر است که نظام کاملا شکست خورده است و ما امروز اعلام می‌کنیم که می‌خواهیم مجددا به پای صندوق‌های رای بیاییم.

البرادعی خاطرنشان کرد: مردم محمد مرسی را انتخاب کردند، مردم مصر اکنون به خیابان‌ها آمدند که بگویند که می‌خواهند بار دیگر به پای صندوق رای بروند. ما به مرسی گواهینامه رانندگی دادیم، اما وی رانندگی بلد نبود.

البرادعی امروز نیز سخنرانی می‌کند و از مرسی می‌خواهد تا از قدرت کنار رود.

در همین راستا، عمرو موسی، رئیس حزب کنگره در تماس تلفنی با شبکه مصری "الحیاة" اعلام کرد: ما شاهد هیچ پیشرفتی در اوضاع مصر نبودیم، ما تنها شاهد پس رفت در عرصه داخلی و خارجی مصر هستیم.

وی با بیان اینکه "مردم خشمگین هستند و دیگر این اوضاع را تحمل نمی‌کنند"، اعلام کرد: نظام کنونی مصر بر این باور است که خشم مردم واقعی نبوده و در نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز مخالفان است.

عمرو موسی خاطرنشان کرد که شکست نظام کنونی در اداره امور کشور علت واقعی خشم مردم مصر است.

وی از مردم خواست در تظاهرات و تحصن‌ها مشارکت کنند و خشم خود را نسبت به ادامه شرایط کنونی اظهار کنند.

رئیس حزب کنگره از تظاهرکنندگان مصری خواست از خشونت دوری جسته و به اموال دولتی و خصوصی آسیبی وارد نکنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه برخی پیش بینی می‌کنند که سیلی از خون در مصر راه بیفتد، اما نیروهای امنیتی و پلیس نیز برای جلوگیری از وقوع این اقدامات در کشور مستقر خواهند شد.

عمرو موسی اعلام کرد: امروز ما به راه خود ادامه می‌دهیم تا اهداف انقلاب را محقق سازیم، اکنون عملی کردن خواسته‌ها اهمیت دارد نه مساله زمان.

خبرگزاری ابنا

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...