نسخه چاپی

پیام ولایتی در مورد شهادت شیخ شحاطه

عکس خبري -پيام ولايتي در مورد شهادت شيخ شحاطه

دبیركل مجمع بیداری اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شیخ حسن شحاطه تاكید كرد: دولت مصر با محاكمه سریع و عادلانه عوامل دخیل در این جنایت تمهیدات لازم را در جلوگیری از تكرار اینگونه جنایات بكار گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با صدور پیامی به شهادت رساندن شیخ محمد حسن شحاته و تعدادی از مسلمانان را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر‌است:

وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَن یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ. الَّذی لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ شَهیدٌ9إِنَّ الَّذینَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ ثُمَّ لَمْ یَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذابُ جَهَنَّمَ وَ لَهُمْ عَذابُ الْحَریقِ (البروج آیه 10 - 8)

با کمال تاسف و تاثر بار دیگر شاهد کشتار بی‌رحمانه و غیر انسانی شیعیان در گوشه‌ای از جهان هستیم. خبر حمله تجاوزکارانه عده‌ای از مسلمان نمایان تکفیری به شیعیان مصر و به شهادت رساندن آقای دکتر شیخ محمدحسن شحاته و جمعی از پیروان ولایت بار دیگر جهان اسلام را در غمی دوباره فرو برد، این اقدام ضد بشری حادثه تلخ و دردناکی است که مایه تاثر و ناراحتی است و قلب هر انسانی را به درد می آورد.

این درگیری و کشتار میان پیروان یک دین در این سرزمین که ناشی از تحریم طائفه‌ای کینه‌توزانه خوارج تکفیری می باشد، بسیار باعث تاسف شده است. بدون تردید سلفی‌ها و وهابی‌ها چیزی جز ابزار مستکبرین برای نابودی اسلام و خدشه دار کردن نام اسلام نیستند؛ اگر چه آنان ادعای پیوستگی با اسلام و نمایندگی سلف صالح مسلمانان را دارند، اما هر انسان آگاهی با اندکی تامل متوجه دروغ بودن ادعای آنها و همچنین خطر عظیم‌شان نسبت به اسلام و مسلمانان می‌شود همانا اسلام از شیوه عملکرد تکفیری آن مبرا است.

ملت مصر در همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان متعدد و مذاهب مختلف همیشه الگوی سایرین بوده است. سرزمین مصر سرزمینی است که مردمانی را با انواع مذاهب اسلام و یهود و مسیحیت در خود جای داده است، سرزمینی است که (دار التقریب بین المذاهب) در آن جا تاسیس شده است. سرزمینی است که کلیساها همانند مساجد در آن ساخته شده و فعال می‌باشند، سرزمینی است که از رایحه محبت به محمد و آل محمد (علیهم السلام) مالامال است و همه فرزندان آن در نهایت مودت و محبت با یکدیگر زندگی می‌کنند همه اینها مصر را نه تنها در قدرت بر همزیستی میان پیروان یک مذهب که میان پیروان ادیات مختلف به الگو بدل کرده است.

بی‌تردید این گونه اقدامات خصمانه که در راستای پروژه اسلام ستیزی و ایجاد شکاف و اختلاف میان فرق و مذاهب دینی، هر از چند گاهی توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین‌الملل طراحی و اجرا می‌شود، گواه آشکاری بر ترس و واهمه بیش از پیش دشمنان از اتحاد و همدلی مسلمانان و گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان بوده و دستاوردی جز برانگیخته شدن شلعه‌های خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان علیه دشمنان دین و مقدسات اسلامی را نخواهد داشت.

این مسئله نیازمند آن است که برادران و فرزندان مصری ما به این تهدید بزرگ که روابط به هم پیوسته و پیکره اجتماعی آنان را هدف گرفته است توجه بیشتری کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که مشت آهنین طرد و تحریم تکفیریان بر چهره آنان کوبیده شود تا ملت مصر مانند گذشته نمونه‌ای برجسته از همزیستی و نوع دوستی برای سایر جوامع و ملت‌ها باشد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومت شدید این جنایت هولناک که با هیچ معیار و ملاک اسلامی و انسانی سازگار نیست به جد از دولت مصر می‌خواهد که ضمن محاکمه سریع و عادلانه عوامل دخیل در این جنایت و ضمن حمایت از پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام)‌در مصر همانند دیگر شهروندان مصری، تمهیدات لازم را در جلوگیری از تکرار اینگونه جنایات ضد بشری بکار گیرد.

دکتر علی اکبر ولایتی

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...