نسخه چاپی

ادعاي هفته نامه فرانسوي:

روحانی به رییس جمهور آمریكا نامه نوشته بود

كوریه انترناسیونال،هفته نامه فرانسوی زبان، در شماره اخیر خود نه به پیروزی حسن روحانی بلكه به توانایی های او با توجه به سابقه اش می پردازد.

به گزارش نما، این هفته نامه همچنین به تصویری که تنها چهار روز پس از انتخابات، بر روی توئیتر حسن روحانی قرار داده شد اشاره می کند و می نویسد: این تصویر مربوط است به سال ٢٠٠٣ و دیدار حسن روحانی از بیمارستان صحرائی که توسط آمریکائی‌ها پس از زلزله بم برپا شده بود.

کوریه انترناسیونال، تأکید می کند که شاید این نشانه‌ای باشد از سوی نامزدی که تمامی محافظه‌کاران را در انتخابات شکست داد.

در ادامه این مقاله با اشاره به نخستین نشست مطبوعاتی حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات، آمده است: روحانی با یادآوری نسبت به لزوم اندیشیدن «به زخم کهنه» میان ایران و آمریکا از خود چهره ای کاملاً واقعگرا معرفی کرد.

این نشریه فرانسوی زبان البته اشاره‌ای هم دارد به تلاش‌های پیشین حسن روحانی در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی.

کوریه اینترناسیونال ادعا می کند که حسن روحانی در ماه مارس سال ٢٠٠٤ میلادی، یادداشتی دست نویس را به محمد البرادعی، دبیرکل وقت آژانس بین المللی انرژی اتمی می دهد و از وی می خواهد تا شخصاً این یادداشت را به دست جورج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا برساند.

در این نامه که فاقد سربرگ و بدون امضا هم بوده، نوشته شده بود «ایران آماده است تا در خصوص مسائل مهم از جمله برنامه هسته‌ای و امنیت منطقه با ایالات متحده آمریکا وارد مذاکره مستقیم شود.»

همین منبع فرانسوی متذکر شده که یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۳ و پس از سقوط صدام حسین، جمهوری اسلامی تلاش کرده به کاخ سفید نزدیک شود.

اما نشانه ها حاکی از آن است که هر دوبار نامه‌های ایران بی‌پاسخ مانده‌اند.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...