نسخه چاپی

آخرین خبر از تشكیل كمیته مجلس و دولت

عکس خبري -آخرين خبر از تشکيل کميته مجلس و دولت

نایب رئیس مجلس با تأكید بر اینكه چیدن كابینه یكی از حساس‌ترین وظایف رئیس‌جمهور است، آخرین اخبار از تشكیل كمیته مشترك بین مجلس و دولت جدید را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل ازفارس،محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی از دیدار امروز خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب خبر داد و اظهار داشت: در این دیدار ضمن تبریک پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر درباره مسائل کلی کشور گفت‌وگو کردیم.

وی در ادامه با اشاره به کمیته‌ای که قرار بود بین مجلس و دولت جدید برای رایزنی درباره کابینه یازدهم تشکیل شود، تصریح کرد: هنوز چنین کمیته‌ای تشکیل نشده است، البته ممکن است اصلاً چنین کمیته‌ای تشکیل نشود و این موضوع به نظر رئیس‌جمهور منتخب بستگی دارد که بخواهد رایزنی‌های ویژه‌ای با مجلس داشته باشد یا نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس در ادامه با اشاره به ویژگی‌های وزرای دولت آینده، تأکید کرد: وزرا باید افراد توانمند و مجرب باشند و سابقه کارهایی که مسئولیت آن را می‌پذیرند، داشته باشند، البته موضوع اعتدال هم امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باهنر همچنین با اشاره به انتظارات مجلس از دولت جدید، متذکر شد: مجلس یکسری وظایف بر عهده دارد که انجام می‌دهد، نمایندگان علاقه‌مند هستند که کار بر اساس تدبیر پیش رود و نیروهایی که دولت آینده استفاده می‌کند، کارآمد و مجرب باشند و خلاصه آقای رئیس‌جمهور را گرفتار نکنند و کمک حال وی باشند.

وی با بیان اینکه این موضوع به میزان مدبر و مجرب بودن وزرا بازمی‌گردد، تأکید کرد: چیدن کابینه یکی از حساس‌ترین وظایف رئیس‌جمهور است که انشاءالله خدا کمک می‌کند تا بتواند کابینه خوبی به مجلس معرفی کند.

باهنر در خاتمه اعلام کرد که به احتمال زیاد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب 13 مرداد در مجلس برگزار می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...