نسخه چاپی

مشورت روحانی برای چینش كابینه یازدهم با برخی نمایندگان

به گزارش نما به نقل از فارس، الیاس نادران نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد، انتخاب حسن روحانی،‌ تبار سیاسی رئیس جمهور منتخب مردم و همچنین مهمترین ویژگی‌های وزرای اقتصادی مطالبی را مطرح کرد که برخی از محورهای آن در ادامه می‌آید:


* با توجه به اتفاقات اخیری که در حوزه معیشت و اقتصاد برای مردم رخ داد، انتظار می‌رفت که نرخ مشارکت پائین بیاید و حتی تلقی برخی این بود که مشارکت زیر 50 درصد است اما مردم فارغ از هیجانات زودگذر در انتخابات شرکت کردند طوری که درصد مشارکت برای ناظران خارجی غیر منتظره و برگ برنده‌ای برای نظام بود.

* مشارکت 73 درصدی در این شرایط حتما از مشارکت‌های بالاتر در شرایط راحت‌تر و پرهیجان‌تر ارزشمندتر است و این انتخابات به واقع مصداق حماسه سیاسی نام گرفت.

*‌رفتار سنجیده و هوشمندانه مجموعه روحانی، کنار رفتن به موقع عارف، اعلامیه خاتمی و هاشمی، و ایجاد موج و فضاسازی از سه‌شنبه منتهی به انتخابات در پیروزی روحانی مؤثر بود.

* نظام صداقت، صلابت و امانت‌داری خود را نشان داده و به اعتماد مردم پاسخ مثبتی داده شد.

* اینکه کسی بعد از شکست در انتخابات به لشکرکشی روی بیاورد،‌ دیگر در کشورهای عقب‌مانده هم پذیرفتنی نیست. قاعده دموکراسی احترام به رای مردم است.

* حامیان فتنه سال 88 در دولت جدید جایگاهی نخواهند داشت و مجلس نیز نسبت به آنها حساسیت نشان می‌دهد؛ پرونده آنها برای همیشه بسته شد.

* اعتدال یک واژه مشخص است اما در حوزه سیاسی و اجتماعی مفهوم کش‌داری است که آقای روحانی باید تعبیر خود را از آن برای مردم روشن کند که با انتخاب کابینه وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

* اگر تعریف اعتدال بر مبنای رفتار لیبرال‌ منشانه باشد حتما پذیرفتنی نیست؛ لذا انتظار ما از آقای روحانی این است که اعتدال را به گونه‌ای تعریف کند که مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.

* روحانی به دلیل فعالیت‌های مختلف شخصیت پخته سیاسی است که جریانات مختلف را می‌شناسد و علی‌رغم رفاقت با برخی افراد همچون هاشمی و ناطق برای تصمیم‌گیری از استقلال رأی کافی برخوردار است.

* برای دفاع از حقوق ملت ایران و تأثیرگذاری؛ اقتصاد کشورمان باید بسیار مقتدر و مستحکم باشد تا فشارهای بیرونی کمترین تاثیر را روی وضعیت معیشتی مردم داشته باشد.

* برای کاهش فشارها بر معیشت مردم لازم است مانند سهمیه‌بندی بنزین، کارت هوشمند برای مصرف کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

* از تکرار دوباره سیاست تعدیل اقتصادی باید پرهیز شود و برای این کار دولت به تیم اقتصادی منسجمی نیاز دارد که درک درستی از شرایط داشته باشد.

* شنیدم که آقای روحانی گفته است قبل اینکه کابینه را به طور رسمی به مجلس معرفی کنم، از جاهایی که لازم باشد نه لزوما همه نمایندگان مشورت می‌گیرم.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...