نسخه چاپی

قطع پخش شبكه‌های ماهواره‌ای ایران مدعیان دروغین آزادی بیان و حقوق بشر را رسوا می‌كند

عضو كمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به قطع پخش شبكه‌های ماهواره‌ای ایران توسط شركت خدمات ماهواره‌ای اروپایی- آمریكایی "اینتل ‌ست" گفت: انجام این عمل از سوی غرب، چهره واقعی مدعیان دروغین آزادی بیان و حقوق‌بشر را نشان می‌دهد.

به گزارش نما، "محمد اسماعيلي" نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به قطع پخش شبکه‌هاي ماهواره‌اي ايران توسط شرکت خدمات ماهواره‌اي اروپايي- آمريکايي "اينتل ‌ست" از روز گذشته(10 تير)، گفت: غرب و آمريکا با فشار به شرکت خدمات ماهواره‌اي اینتل ست برای قطع برنامه‌های ماهواره‌ای ایران، نشان دادند که داعیه‌داری حقوق‌بشری آن‌ها دروغی بزرگ است.

وي در ادامه با بيان اينکه قطع شبکه‌هاي ايراني از اینتل ست نقض آشکار ماده ۱۹ "اعلاميه جهاني حقوق بشر" است که بر حق آزادي رسانه‌ها تاکيد دارد، افزود: اين اقدام استکبار جهاني و در راس آن آمريکا چهره واقعی مدعیان دروغین آزادي بيان و حقوق بشر را نشان می‌دهد که تاب انتشار گردش آزاد اطلاعات در دنیاي امروز را نداردند.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: قطع شبکه‌هاي برون‌مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نشان داد غربي‌ها تنها به دنبال القاي افکار خويش به جهان هستند و توان شنيدن حرف‌هاي ديگران رانداشته و از شنيدن حق هراس دارند.

اسماعيلي تصريح کرد: استکبار جهانی به جد پیگیر این است که تمام نهادهای بین‌المللی را به نحوی که خود می‌خواهد در راه پیشبرد سیاست‌هاي غلطش به‌کار گیرد و از این نهاد‌ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند، اما به یقین در آینده‌ای نزدیک جوانان غیرتمند ایرانی در عرصه فناوری ماهواره‌اي هم به موفقيت‌هاي چشم‌گيري دست پيدا خواهند کرد و با بومی‌سازی این فناوری، به ماهواره بومي ايراني دست خواهند يافت.

گفتني است، روز گذشته شماري از شرکت‌هاي خدمات‌دهنده ماهواره بر اثر فشار تحريم‌هاي جهاني و آمريکا، پخش کانال‌هاي ماهواره‌اي شبکه‌هاي ايران را متوقف کردند.

۱۳۹۲/۴/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...