نسخه چاپی

امیر قلعه نویی: كسی از قیافه من خوشش نمی آید

امیر قلعه نویی از دولت می‌خواهد نگاه ملی به استقلال داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال در خلال تماشای بازی تیم ملی والیبال با ایتالیا روی خط برنامه چهل تیکه از شبکه ورزش آمد و در گفتگو با مهدی توتونچی مجری برنامه حرف هایی زد که در نوع خود جالب بود.

او گلایه کرد از وضعیت سقف قرارداد و هم چنین قانون منع حضور گلرهای خارجی در تیم های لیگ برتری و گفت: خیلی بد است، عده ای این قانون را وضع می کنند و مدیران بعدی این قانون را لغو می کنند. این خود نشان می دهد در فوتبال ایران برنامه وجود ندارد. قانون سقف قرارداد یک قانون آبکی بوده، ما باید یا خود طرح های نویی در فوتبال پیاده کنیم یا از دیگران الگوبرداری کنیم. چون از فوتبال حرفه ای عقب هستیم بیشتر باید الگوبرداری کنیم. آیا مثلا در همسایگی ما در کشور ترکیه این کار انجام می شود؟ این قانون را وضع کردند و از من خواستند که تعهد بدهم که این کار را انجام ندادم. سقف قرارداد سبب شد 500 میلیون تومان از پول من قابل دریافت نباشد. یک مربی که در یک تیم شهرستانی کار می کند می شناسم که طی این دو سال اصلا کارنامه ای نداشته اما مبلغ قراردادش از من بالاتر بوده و همه پولش را دریافت کرده است! اما من که برای دریافت پول خود مراجعه کردم بحث سقف قرارداد را پیش کشیدند. این نشان می دهد این قانون وضع شد تا یک سری به منافع خود برسند. قانون در فوتبال ایران سلیقه ای اجراء می شود...

امیر قلعه نویی درپاسخ به این سوال که لیگ 16 تیمی به سود فوتبال تمام خواهد شد یا خیر، گفت: ما در بعد جمعیت و وسعت کشور غنی هستیم و پتانسیل هم به اندازه کافی داریم اما مشکل این است که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ما محدود است و با چنین امکاناتی همین تعداد تیم هم برای لیگ برتر زیاد است. امروز تنها ورزشگاهی که در فوتبال ایران استاندارد است ورزشگاه آزادی است. تیم های شهرستانی که برای بازی با استقلال و پرسپولیس به تهران می آیند اگر چه به این دلیل خوب بازی می کنند که بازی پخش مستقیم می شود و بازیکنانشان انگیزه زیادی دارند اما بیشتر به این دلیل است که کیفیت چمن ورزشگاه آزادی خوب است. اگر ما همت عالی در تجهیز استادیوم ها و بهیود امکانات داشته باشیم می توانیم لیگ را 20 تیمی برگزار کنیم. 16 یا 18 یا 20 تیمی چندان مهم نیست. مهم کیفیت بازی ها است.امروز جای نساجی مازندران در لیگ برتر خالی است. جای ابومسلم مشهد در لیگ برتر. مازندران بیشترین وبهترین بازیکنان را دارد اما خودش فاقد سهمیه در لیگ برتر است و این به خاطر نبود امکانات است.

صعود تیم ملی به جام جهانی حاصل یک لیگ پویا بوده یا تیم ملی بر حسب اتفاق جهانی شده است. سرمربی تیم استقلال در واکنش به این سوال گفت: آنجایی که تیم ملی بد بازی می کند و بد نتیجه می گیرد همه کاسه و کوزها بر سر لیگ می شکنند و می گویند:« چون لیگ ضعیفی داریم تیم ملی بد بازی کرده است و بد نتیجه گرفته است اما حال که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده هیچ کس نیامده و از باشگاه ها تشکر کند.»

هر چه باشد این صعود جای تبریک دارد اما نباید به خاطر این صعود چشم پوشی کنیم از ضعف هایی که داریم چه در تیم ملی و چه در فوتبال باشگاهی. امروز ما در بعد برنامه ریزی در برگزاری لیگ برتر ضعیف هستیم. باید پیش از شروع فصل مشخص کنند جام حذفی کی شروع می شود و فینال آن بصورت تک بازی خواهد شد یا رفت و برگشت. باید همین امروز مشخص کنند دیدار فینال در کدام ورزشگاه برگزار می شود. البته غلامرضا بهروان که الان مهمان شما است مظلوم واقع شده و گویی قرار است سازمان لیگ این فصل برنامه بازی ها را تا نیم فصل ارا ئه دهد و این خیلی خوب است چرا که سبب می شود من مربی با برنامه کار خود را پیش ببرم.

امیر قلعه نویی از دولت امروز و دولت بعدی خواست نگاه ملی به استقلال داشته باشند چرا که استقلال تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ آسیا است. او اشاره ای به بودجه کلان یکی از باشگاه های اماراتی (300 میلیون درهم) در لیگ آسیا داشت و مشکلات مالی استقلال را گوشزد کرد...

سرمربی استقلال در دقایقی که روی خط برنامه چهل تیکه شبکه ورزش بود از داریوش مصطفوی و محمد دادکان هم حرف زد و گفت:امروز خاک خورده و تصیلکرده این فوتبال خانه نشین هستند و کار افتاده دست کسانی که مدیر نیستند و به دنبال منافع خویش هستند. البته هستند در بین مدیران سیاسی که کارنامه خوبی از خود به جا گذاشتند مثل اسلامیان ساهان یا همین سردار رویانیان در پرسپولیس.

امیر قلعه نویی هم چنین در خطاب به مجری برنامه گفت: امروز استقلال مثل برنامه شما چهل تکه شده است. سرمربی استقلال در واکنش به اصرار مجری برنامه مبنی بر حضور زنده در برنامه گفت: کسی از قیافه من خوشش نمی آید.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...