نسخه چاپی

فهرست همراهان احمدی‌نژاد3بار تغییر كرد

حساسیت مجلس روی سفرهای احمدی‌نژاد كار را برای تیم همراه او دشوار كرده، آنطور كه «نادر قاضی‌پور» به «شرق» گفته، فهرست نهایی سفر به مسكو تا پیش از پرواز، سه‌بار تغییر كرد و در نهایت نام زنان هیات همراه در این سفر حذف شد، اما گزارش‌های ما نشان از آن دارد كه خانم‌ها هم در این سفر همراه هیات اعزامی از ایران بوده‌اند.

به گزارش نما، مجلس پس از نهايي‌شدن گزارش، يک‌بار ديگر در مورد سفر اخير هيات دولت به روسيه نيز گزارشي را تقديم کميسيون اصل 90 مجلس خواهد کرد. در همين زمينه «تسنيم» خبر داده که همسر احمدي‌نژاد و همسران برخي معاونان، دستياران و وزراي رييس‌جمهور از جمله افرادي هستند که در اين هيات اعزامي حضور دارند. همچنين محمدشريف ملک‌زاده، معاون رييس‌جمهور نيز به‌همراه همسر خود پس از اعزام هيات صدنفره، در برنامه‌ای «پنج‌روزه» به مسکو سفر کرده است( شرق مصاحبه ای با نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام داده است که در ادامه می آید).

گويا سفر روسيه هم مانند سفر به نيويورک خانوادگي بوده؟
بله، ما خيلي وقت است که پيگير ماجرا هستيم.

پس چرا جلوي سفر افراد نامربوط را نگرفتيد؟
چنين تواني نداريم، تنها مي‌شود بررسي کرد که چه افرادي در اين سفر به شکل غيرضروري حاضر شده‌اند و بعد از آن پيگيري ماجرا را به کميسيون اصل 90 و قوه‌قضاييه خواهيم سپرد.

و تا اينجا چه اطلاعاتي به دست‌آورديد، اين‌بار چند نفر از اعضاي خانواده عازم سفر شده‌اند؟
ببينيد فهرست تا نهايي شود، سه‌بار تغيير کرده است؛ به اين دلیل که بعدها نشود عليه آن گزارش انتقادي تهيه کرد. اما گزارش‌هاي رسيده به ما نشان مي‌دهد که حتي خانم‌ها نيز در اين سفر همراه آنها هستند.

مگر قرار بوده خانم‌ها نباشند يا منعي براي حضور آنها در سفر به مسکو بوده؟
خير منظورم خانم‌هايي است که در اين سفر وظيفه کاري نداشتند. فهرست زنان از سفر به مسکو در آخرين لحظات حذف شد؛ اما همه خانم‌ها به روسيه رفتند.

آمار از کجا به شما رسيده؟
دستيابي به اطلاعات کار سختي نيست، به ويژه اينکه بسياري از نيروهاي خدمتگزار در دولت کنوني؛ اطلاعات مفيد را به دست ما مي‌رسانند. به‌ويژه در بخش تشريفات، اطلاعات مهمي به دست ما رسيده است.

يعني خانم‌ها به شکل رسمي با هيات دولت به سفر نرفته‌اند؟
اينطورکه دولت وانمود کرده، آنها به‌طور مستقل راهي روسيه شده‌اند، آنها امروز (ديروز) غروب هم با پروازهاي معمولي عازم ايران خواهند شد. اما برخي نيروها در فرودگاه حاضر هستند و از وضعيت ورود خانواده اعضاي هيات دولت به کشور گزارشي تهيه خواهد شد.

خب چطور مي‌خواهيد ماجرا را اثبات کنيد؟
اسامي پروازهای روسيه چک خواهد شد، اسامي مشخص است، در گذرنامه‌ها هم مهر ورود و خروج ثبت شده. نگران اين بخش از ماجرا نباشيد. مستندات کافي به کميسيون اصل 90 ارايه خواهد شد.

در مورد مکه هم زمزمه‌هايي از سفر خانوادگي به‌گوش مي‌رسيد؛ گويا ۷۰ نفري عازم مکه شده بودند.
ببينيد ماجراي سفر به مکه با سفر به نيويورک فرق مي‌کند، سوال ما اين بوده که چرا بايد گروهي افراد غيرمتخصص عازم کشوري شوند که اقتصاد و سياست ما سال‌هاست از تحريم‌ها و سياست‌هاي غيردوستانه آن آسيب ديده؛ اينکه ميليون‌ها دلار خرج هتل‌هاي پنج‌ستاره افراد غيرمرتبط با دولت شود، محل سوال بوده آن هم در آمریکا اما در سفر به مکه، مساله فرق مي‌کند؛ اميدواريم هر تعدادي که رفته‌اند، زيارتشان قبول باشد و اميدواريم که خدا از گناهشان درگذرد.

گويا آقاي بقايي از شما شکايت کرده‌اند؟
بله حق شکايت براي ايشان محفوظ است، ما هم از ايشان شکايت کرده‌ايم، قوه‌قضاييه دستگاه مستقلي است که راي نهايي را صادر خواهد کرد.

خبر داريد که دولت و آقاي بقايي از چه افراد ديگري شکايت کرده‌اند؟
بقايي با توجه به نطق نمايندگان درباره سفر خانواده و اطرافيانش به نيويورک به جز من از مصطفي افضلي‌فرد و محمدعلي پورمختار شکايت کرده است.

شما اشاره‌اي به سفر خانواده آقاي بقايي به نيويورک داشتيد؟
خير، گزارش کميسيون اصل ۹۰ نشان مي‌دهد که ۱۴نفر از همراهان احمدي‌نژاد در سفر به نيويورک، افراد غيرمرتبط بودند، حرفي از شخص خاصي به ميان نيامده است.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...