نسخه چاپی

رئیس جمهور منتخب: بایدباسعه صدرگرایش​های مختلف راتحمل كنیم/فارغ ازگرایشات حزبی، كابینه​ام را می​چینم

حسن روحانی گفت: امیدوارم در فرصت مقتضی و قانونی بدون در نظر گرفتن ارتباطات حزبی و جناحی دولت بعد را تشكیل دهم.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، رئیس جمهور منتخب در بخش پایانی سخنان خود در جمع علما و روحانیون، اظهار داشت: آنچه بیان حق است، برای مردم بیان کنیم. یادمان هم باشد ممکن است تفسیرهای گوناگونی از احکام اسلام وجود داشته باشد. از این رو مطلق ننگریم و مثل تقابل فقه و فلسفه به موضوع ننگریم که یک روز یکی دیگری را تکفیر کند. جامعه ما باید احساس کند که روحانیون، مرجع و پناهگاه مردم هستند و مدافع آزادی کرامت و حقوق مردم هستند. باید با سعه صدر گرایش​های مختلف را تحمل کرده و به جامعه و مردم حق انتخاب دهیم و اگر اشکالی در برخی گرایش​ها می​بینیم با حکمت به آن بنگریم نه با انگ و اتهام.

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه جوانی است و جوانان ویژگی های خاص خود را دارندف ادامه داد: نقش روحانیت باید در جلب و جذب جوانان باشد و اگر گاهی ایرادی می​بینیم، باید بدانیم که جوانان در اعتقادات دینی خود پایدار هستند. عمده نظرسنجی​ها نشان می دهد که جوانان ما به خدا و روز جزا معتقدند. باید جوانان را جذب کرد و این کار با لحن تند امکان پذیر نیست. سر و کار ما با جسم جوانان نیست که با زور بتوان کرد، بلکه کار ما با فکر و اندیشه جوانان است. باید به پرسش جوانان پاسخ دهیم.

روحانی با تاکید بر لزوم توجه به سخنان جوانان، متذکر شد: جوانان باید احساس پدری از سوی روحانیت کنند و خودشان را از فرزندان روحانیون بدانند و احساس کنند که به هویت انها احترام گذاشته می​شود.

به گفته وی، اقلیت​های دینی هم باید احساس کنند که به حقوقشان احترام گذاشته می​شود و احکام اسلام، حقوق آنان را به رسمیت می​شناسد. هر کس در چارچوب قانون تا جایی که مخل مبانی نظام نباشد، از حرمت برخوردار بود. جامعه ما هم باید با مفهوم عدل و اعتدال آشناتر شود. اعتدال، هم روش است و هم راه است. اعتدال هم مسیر است و هم مقصد. اعتدال بدون عقلانیت و فاصله گرفتن از شعار، بدون علم گرایی و تحول خواهی در کنار ثبات و آرامش و بدون آزادی و مراعات و احترام به نظر دیگران، امکان پذیر نیست.

وی افزود: با عقلانیت و اعتدال می توانیم از چالش های ملی و بین المللی عبور کنیم. باید بدانیم در این مسیر سخت با صبر و حوصله و عقلانیت و اعتدال قادر خواهیم بود که مشکلات را پشت سر بگذاریم.

روحانی در پایان سخنان خود در تقاضایی از علما و روحانیون معزز خواست که در آستانه ماه مبارک رمضان و ماه قرآن و لیالی قدر، به دولت یازدهم که در آستانه تشکیل است، یاری برسانند. برخی امروز با گمانه زنی​ها هم خود را خسته می​کنند و هم دیگران را و گاهی هم توقعات نا به جا در جامعه به وجود می​آورند. گاهی هم برخی سخنان با اخلاق سازگار نیست.

وی با انتقاد از اینکه رسانه​ای فردی را به عنوان وزیر معرفی می کند، رسانه​ای دیگر او را نقد میک ند و رسانه دیگری هم شرط و شروط می​گذارد، خاطرنشان کرد: مدتی است با دوستانی که ادعایی ندارند، با دقت کار بررسی وزرا را آغاز کرده​ام. امیدوارم در فرصت مقتضی و قانونی بدون در نظر گرفتن ارتباطات حزبی و جناحی دولت بعد را تشکیل دهم. از شما روحانیون می​خواهم در این ماه ضمن تزکیه نفوس، از یک سو مردم را با مشکلاتی که کشور با آن روبرو است آشنا کنند و مطالبات مردم را در چارچوب امکانات موجود در کشور همراه کنندو با صبر و امید، به دولت یازدهم کمک کنند. تدبیر این دولت بدون اعتماد و امید مردم، راه به جایی نمی​برد.

وز در پایان از همه روحانیون حاضر در این جلسه و مردم، درخواست دعا کرد تا به حول وقوه الهی در مسیر ور اهی که مردم خواستار آن هستند، بتواند خدمت گذار خوب و شایسته​ای برا ی مردم باشد.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...