نسخه چاپی

رئیس جمهور جدید مصر كیست؟

«عدلی محمد منصور» رئیس جمهور جدید مصر در دوره انتقالی، در سمت های متعدد قضایی و دولتی خدمت كرده است.

به گزارش نما به نقل از المنار، عدلی محمد منصور متولد 23 دسامبر 1945 است و سه فرزند به نام های «احمد، یاسمین و بسنت» دارد.

منصور دومین رئیس دادگاه قانون اساسی مصر است همچنانکه وی دومین رئیس جمهور موقت این کشور پس از دکتر «صوفی ابوطالب» است. ابوطالب که رئیس مجلس شعب مصر در بازه زمانی 4 نوامبر سال 1978 تا اول فوریه سال 1983 بود، پس از بازداشت «محمد انور سادات»، به مدت 8 روز یعنی از 6 اکتبر تا 14 اکتبر سال 1981، رئیس جمهور موقت مصر شد.

منصور لیسانس حقوق را از دانشگاه قاهره در سال 1967 دریافت کرد. او در سال 1970 به عنوان نماینده شورای کشور فعالیت کرد، وی در سال 1992 در سمت نایب رئیس این شورا نیز انتخاب شد. فعالیت در اداره فتوا و قانونگذاری ریاست جمهوری و استان‌های مصر، کار در اداره فتوا و قانونگذاری در وزارتخانه های تعلیم و تربیت و آموزش عالی از دیگر سوابق کاری رئیس جمهور موقت مصر است.

مجمع عمومی دادگاه عالی قانون اساسی مصر در 19 ماه می گذشته، مستشار قضایی، عدلی منصور را که پیشتر معاون رئیس دادگاه بود، جانشین «ماهر البحیری» در سمت ریاست این دادگاه کرد.

طبق این گزارش، «عبد الفتاح السیسی» فرمانده کل نیروهای مسلح مصر نیمه شب گذشته با قرائت بیانیه ای درباره «نقشه راه در مصر»، عدلی منصور را به عنوان رئیس جمهور موقت در دوره انتقالی معرفی کرد تا اداره این کشور را تا زمان برگزاری انتخابات بر عهده بگیرد. عدلی منصور قرار است تا ساعاتی دیگر مراسم سوگند خود را به عنوان رئیس جمهور موقت مصر ب جا آورد.

۱۳۹۲/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...