نسخه چاپی

مرسی به ساختمان وزارت دفاع مصر منتقل شد

یك مقام بلند پایه در سازمان اخوان المسلمین مصرصبح پنجشنبه اعلام كرد: محمد مرسی رییس جمهوری بركنار شده مصر، به تنهایی به ساختمان وزارت دفاع این كشور منتقل شد

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین که پیش از این گفته بود مرسی و تیم ریاست جمهوری در باشگاه گارد ریاست جمهروی در حصر به سر می برند، افزود: مرسی را از تیمش جدا کرده و وی به وزارت دفاع برده اند.
خبرگزاری فرانسه افزود: پایگاه اطلاع رسانی المصری الیوم پیش از این به نقل از الحداد نوشته بود که مرسی و عصام الحداد معاون امور روابط خارجی و اعضای تیم ریاست جمهوری در باشگاه گارد ریاست جمهوری در حصر به سر می برند.
الحداد افزود: فهرستی در برگیرنده نام رهبران ائتلاف ملی دفاع از مشروعیت تهیه شده و آنها از سفر منع شده اند.
سخنگوی اخوان المسلمین مصر با اشاره به اینکه افسران پلیس به راهپیمایی های طرفدار مرسی حمله می کنند، حوادث جاری را انتقام گیری نظام حسنی مبارک از اخوانی ها دانست.
منابع امنیتی مصری صبح امروز اعلام کردند: ۳۰۰ نفر از رهبران گروه اخوان المسلمین بازداشت شدند.
سعد الکتاتنی رییس حزب عدالت و آزادی و رشاد بیومی معاون اول رهبر اخوان المسلمین نیز پیش از این دستگیر شده بودند.
پایگاه اطلاع رسانی بوابه الاهرام نیز به نقل از یک مقام امنیتی در اداره امنیت استان الجیزه گفت: حکم بازداشت و احضار ۳۰۰ نفر از رهبران اخوان المسلمین صادر شده است.
این مقام امنیتی افزود: نیروهای امنیتی جیزه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه و امنیت ملی، خود را آماده می کنند تا طرفداران مرسی را از میدان نهضت مصر واقع در مقابل دانشگاه قاهره بیرون کنند.
پایگاه اطلاع رسانی المصری الیوم پیش از این به نقل از یک مقام امنیتی نوشته بود: دستگاه های امنیتی در جیزه، چهارشنبه شب سعد الکتاکنی رییس سابق مجلس و رییس حزب آزادی و عدالت و رشاد بیومی معاون اول رهبر اخوان المسلمین را دستگیر کرده اند.
نیروهای امنیتی علاوه بر این اقدامات، به شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای دینی نزدیک به اخوان المسلمین حمله کرده و شماری از کارکنان این شبکه ها را دستگیر کرده اند.
نیروهای مسلح مصر چهارشنبه شب عمل به قانون اساسی مصر را به صورت موقت تعطیل و اعلام کرد: به زودی انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام برگزار می شود و رییس دادگاه عالی قانون اساسی نیز به صورت موقتی اداره امور را به عهده گرفت.
ارتش این اقدامات را پاسخ به خواسته و اراده مردم دانست، اما محمد مرسی این اقدام نیروهای مسلح مصر را کودتا علیه دولت دانست و از مردم خواست با این اعلامیه مخالفت کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...