نسخه چاپی

آيت الله هاشمي رفسنجاني:

امریكای ها نباید به بهانه های مختلف تحریم ها را گسترش دهند

آیت الله هاشمی رفسنجانی رأی قاطع مردم به اعتدال و جلوگیری از تندروی و افراطی گری در این انتخابات را نتیجه عملكرد نامطلوب و شعارهای بی محتوایی دانست كه جامعه را دچار مشكلات عدیده ای كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز با بیان این مطلب در دیدار جمعی از فعالان سیاسی دانشگاه های مشهد و اصولگرایان و اصلاح طلبان میانه رو استان خراسان و همچنین مدیران آستان قدس رضوی گفت: شرایط به وجود آمده، فرصت مناسبی است تا بدور از افراط و تفریط و با همدلی و تدبیر مشکلات موجود مرتفع شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت های بالای جوانان و دانشجویان کشور اظهار داشت: توانمندی های بسیار خوبی که در شما جوانان و نخبگان کشور سراغ دارم آن را نقطه قوت و افق روشنی برای خدمت به کشور و مردم دانسته و مطمئنا با اهتمام شما، آینده ای بهتر از گذشته پیش رو خواهیم داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رأی قاطع مردم به اعتدال و جلوگیری از تندروی و افراطی گری در این انتخابات را نتیجه عملکرد نامطلوب و شعارهای بی محتوایی دانست که جامعه را دچار مشکلات عدیده ای کرده است.

ایشان تصریح کرد: حماسه انتخابات 24 خرداد یک رویداد استثنایی و عجیب است که نکته مهم آن، هوشیاری و بیداری مردم و هدایت و تدبیر رهبری است و نشان داد که مردم ما در سراسر کشور از جمله روستاها و شهرها با هوشیاری وارد انتخابات شدند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این مسئله که در دنیا کشوری را سراغ نداریم که مردم آن با وجود تبلیغات خارجی و القای منفی مبنی بر مایوس کردن آنان برای حضور، بازهم با جدیت و هوشیاری وارد عرصه انتخاب شوند، تصریح کرد: من نمونه چنین حالتی را قبل از انقلاب هم در مردم مشاهده کردم، بطوری که در سال 40 آغاز و بارها تکرار و با تمام فراز و نشیب های موجود، حرکت 15 خرداد 1342 منجر به پیروزی انقلاب اسلامی با آن ابعاد گسترده شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: وجود بسترهای لازم از جمله زیرساخت های موجود و بویژه پیشرفت های علمی و صنعتی، دو دهه گذشته این انتظار را در مردم بوجود آورد که باید با زندگی بهتری روبرو شوند نه اینکه در یک مدت کوتاهی ارزش پول ملی کاهش یافته و قدرت خرید مردم به پایین ترین و نگرانی های مردم به بالاترین حد خود برسد. لذا مردم با این انتخاب امیدوارند که با تدبیر، عقلانیت و اعتدال موانع پیش رو را کنار گذاشته تا آنچه که شایسته ایران است تحقق پیدا کند.

وی افزود: امریکای ها نباید به خود اجازه دهند تا به بهانه های مختلف تحریم ها را گسترش داده و علاوه بر اعمال نفوذ در سازمان ملل از طریق کنگره نیز ما را تحت فشار قرار داده و هر روز قطع نامه یا مصوبه جدیدی علیه ایران صادر کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ما در شرف تحولات عظیم سیاسی و اجتماعی قرار داریم که لازمه اش حمایت و همدلی مردم است و شما نخبگان، دانشگاهیان و متفکران که سطح بالاتری از مراتب فکری و علمی دارید، بهتر می توانید آرای مردم را تفسیر و وضع موجود را برای اقشار مختلف تشریح کنید و مسئولان موظف هستند راه را برای تحقق خواسته های مردم مهیا کنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی عسگری، مهندس امینی و خانم سلجوقی به نمایندگی از حضار با تشریح روند برگزاری انتخابات اظهار داشتند: خردورزی، تدبیر، اعتدال و امید، گفتمان رایج این انتخابات بود که سالها مهجور مانده و در حوزه گفتمان عمومی، سیاسی و فرهنگی خلا آن احساس می شد.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...