نسخه چاپی

ادعای واهی فرانسه در خصوص ایران

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه فرانسه با ادعای دست داشتن ایران در درگیری‌های سوریه آن را منبعی برای نگرانی‌های بسیار در جهان خواند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا با وجود تاکیدات فراوان مسوولان ایرانی مبنی بر مداخله نکردن در امور داخلی سوریه، فیلیپ لالیو، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در سخنانی مدعی شد که دست داشتن ایران در بحران سوریه جامعه جهانی را به دو دلیل نگران می‌کند یکی اینکه این کشور یکی از عواملی است که کفه ترازوی قدرت را در سوریه سنگین می‌کند و دیگری اینکه این کشور عاملی قوی برای بین‌المللی شدن درگیری‌ها در سوریه است.

بنابر گزارش پایگاه خبری صدی البلد، وی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت که این مساله به سوالاتی که در خصوص برنامه‌ هسته‌یی ایران وجود دارد و هم‌چنان بی‌جواب مانده ، اضافه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ادامه داد: همه اینها را باید در چارچوب انتخاب حسن روحانی، رییس جمهور جدید ایران که اگوست آینده رسما دولت را به دست خواهد گرفت، قرار داد. اگر قرار باشد روش ایران در خصوص این دو مساله تغییر کند طی هفته‌های آینده خواهیم دید اما در رابطه با مساله احترام به حقوق بشر در این کشور ، بر اساس عملکرد داوری خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...