نسخه چاپی

روحانی نقاط مثبت دولت دهم را ادامه دهد

عکس خبري -روحاني نقاط مثبت دولت دهم را ادامه دهد

عضو شورای مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دولت حسن روحانی باید نقاط مثبت دولت احمدی نژاد را ادمه دهد و اگر این رویكرد را مدنظر قرار دهد، بدون شك می تواند رو به پیشرفت و اعتدال حركت كند.

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درخصوص اولویت برنامه‌های دولت یازدهم گفت: اولویت‌ها نامشخص نیست، یکی از مهمترین برنامه‌هایی که باید از سوی رئیس‌جمهور منتخب دنبال شود، تحقق شعارها وبرنامه هایی است که در زمان تبلیغات انتخابات به مردم وعده آن را داد. در ضمن پس از استقرار دولت یازدهم و انتخاب وزرا، دولت باید عزم خود را برای مقابله با تورم و اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها به کارگیرد. همچنین در زمینه بین الملل ما با تحولات منطقه و سوریه روبه رو هستیم که دولت آینده باید نگاه ویژه‌ای به این تحولات داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه دولت یازدهم باید از ظرفیت جنبش عدم تعهد به خوبی استفاده کند، خاطرنشان کرد: ریاست این جنبش به عهده ایران گذاشته شده است. از این رو انتظار داریم دولت حسن روحانی به صورت فعال از ظرفیت‌ و پتانسیل‌های این جنبش استفاده کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه دولت برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به نیروهای باتجربه و کارآمد دارد، اظهارداشت: باید از افرادی در هیئت استفاده شود که به معنی واقعی کلمه مشورت پذیر و به دنبال تعامل قوا بخصوص قوه مقننه و مجریه باشند. همچنین وزرا و معاونین دولت آینده باید از نیروهای معتدل انتخاب شوند و برای این کار نیاز به تعریف اعتدال داریم. اگر اعتدال از سوی دولت آینده بازتعریف نشود، همان مسیر اشتباه و تعریف نشده دولت اصلاحات ادامه پیدا می‌کند.

شاکری تاکید کرد: دولت حسن روحانی باید نقاط مثبت دولت احمدی نژاد را ادمه دهد، باید ارتباط مردمی را حفظ کند، اگر این رویکردهای مثبت را انجام دهد بدون شک می‌تواند رو به پیشرفت و اعتدال حرکت کند.

وی در ادامه بر تعامل دولت با شوراها بویژه شورای شهر تهران تاکید کرد و با بیان این مطلب که تعامل شورا و شهرداری تهران با دولت و مجلس می‌تواند در حل بسیاری از مکشلات موثر واقع شود، افزود: امیدواریم در دولت یازدهم شاهد حضور شهردار و حتی رئیس شورای شهر تهران در هئیت دولت باشیم. بنده بعنوان منتخب مردم در شواری شهر تهران معتقدم که حضور شهردار تهران در جلسات هئیت دولت در تعامل سازنده بین دولت و شهردار تاثیرگذار خواهد بود. به همین جهت انشاءالله در دولت یازدهم عدم حضور شهردار تهران در جلسات هئیت دولت به پایان خواهد رسید و شهردار یکی از اعضای ثابت هیئت دولت خواهد شد.

شاکری با اشاره به اینکه دولت حسن روحانی می‌تواند دولتی موفق باشد، گفت: فکر می‌کنم اگر نکاتی که از سوی رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر عقلانیت، کارآمدی و اعتدال مطرح شده است تعریف عملیاتی شود و طبق آن به مصداق ها دست یابد، می‌تواند بعنوان یکی از دولت های موفق شناخته شود.

منتخب شورای شهر تهران در پایان در مورد انتخاب شهردار نیز گفت: شورای شهر از 12 شهریور به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و اعضای منتخب تابه حال جلساتی در جهت آشنایی با یکدیگر و شناخت وظایف و برنامه های آتی شورا داشته‌اند و تاکنون در خصوص انتخاب و تعیین شهردار بحثی میان منتخبین صورت نگرفته است.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...