نسخه چاپی

والیبال ایران، كوبا را درهم كوبید

تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم با كوبا با نتیجه 3 بر یك به برتری رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم با کوبا با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.

تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی در نخستین دیدار مقابل کوبا از سری مسابقات لیگ جهانی، از ساعت 05:10 دقیقه به وقت تهران در سالن 15 هزار نفری شهر هاوانا برای دومین بار به مصاف میزبان خود رفت و 3 بر یک به برتری رسید.

ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن‌های سرخ در مقابل تیم سفید و آبی پوش کوبا به میدان رفتند.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب امیر غفور، آرمین تشکری، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، محمد موسوی و لیبرو فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

پیش از این مسابقه بازیکنان عطش زیادی داشتند تا یک بار دیگر حریف خود را مغلوب کنند. آن‌ها به فاصله زمانی چند ساعت قبل در جلسه آنالیز فنی دستورات ولاسکو را خوب شنیده بودند. با شناختی که پس از نخستین رویارویی از حریف خود داشتند حالا امید زیادی به کسب هر سه امتیاز بازی دوم پیدا کرده بودند.

در مقابل اما کوبایی‌ها که انگار پس از واگذاری نخستین بازی به ایران شوکه شده بودند برای حفظ آبروی خود تنها به پیروزی فکر می‌کردند. چگونگی مهار "کپدا" بازیکن شماره 8 کوبا، نُقل حرف ملی‌پوشان ایران پیش از این مسابقه شده بود.

سالن والیبال 15 هزار نفری شهر هاوانا مثل بازی اول در حالی به استقبال مسابقه ایران و کوبا می رفت که بسیاری از سکوهایش همچنان خالی بود. کارکنان سفارت ایران به همراه خانواده‌هایشان به مانند بازی اول حامیان ویژه تیم ملی در سالن مسابقه بودند و یکصدا تیم ایران را تشویق می‌کردند.

*ست نخست: 25 بر 22 کوبا

ملی‌پوشان ایران بازی را مقتدرانه آغاز کردند. بازی خوب سید محمد موسوی و بازی سازی‌های بی نقص سعید معروف خیلی زود ایران را جلو انداخت. آبشارهای دیدنی و قدرتی رحمان داودی و همچنین دفاع روی تور عالی او موجب شد تا ایران با سه اختلاف امتیاز وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کند. ولاسکو در این دیدار از ابتدا آرمین تشکری را به میدان فرستاده بود تا ایران بیشتر متکی به سرعت باشد.

تشکری خیلی خوب پاس‌های بریده معروف را می‌شناخت و از آن‌ها امتیاز می‌گرفت. در مقابل اما تنها آبشارهای فنی اما پر قدرت "بی ست" بود که کوبایی‌ها را سراپا نگاه می‌داشت. بعد از اینکه ایران به راحتی امتیازهای ابتدایی بازی را گرفت، کوبایی‌ها به دفاع منسجم و سه نفره روی آوردند. آن‌ها به کمک پرش‌های خوب خود سد مستحکمی را پدید آورده بودند که آبشارهای بازیکنان ایران را برمی‌گرداند.

ولاسکو برای اینکه روند برتری ایران را حفظ کند دست به یک دو تعویضه زد و مهدوی و محمودی را به جای غفور و معروف به میدان فرستاد. فرهاد ظریف توپ‌گیری فوق‌العاده‌ای داشت. علی مباشری هم انصافا خوب دریافت می‌کرد. کوبایی‌ها از کوچک‌ترین اشتباه‌های ایران نهایت استفاده را می‌بردند. در حالی که ایران چهار امتیاز از حریف پیش افتاده بود چندین اشتباه فردی پیاپی موجب شد کوبا با امتیاز 16بر 15 وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کند. ولاسکو عصبانی شده بود و سر بازیکنانش فریاد می‌زد. ایران باز هم ست برده را مفت می‌باخت. کوبا دو امتیاز از ایران پیش افتاده بود.

در پایان ایران که چند امتیاز از دست داده بود توانست در امتیاز 22 با کوبا مساوی کند، اما سه امتیاز پیاپی کوبا، تیم میزبان را به برتری در ست نخست رساند.

* ست دوم: 25 بر 20 ایران

کوبا که از برد در ست نخست روحیه از دست رفته اش را دوباره بازیافته بود، در ست دوم بازی را مقتدرانه آغاز کرد. آن ها خیلی زود دو امتیاز جلو افتادند و این برتری را تا وقت استراحت فنی اول حفظ کردند. "فی‌یل" بازیکن جوان و آینده دار کوبایی‌ها بازی موثری در این دیدار ارائه می‌داد. کپدا مهره شماره 8 کوبایی‌ها نیز در آبشار و سرویس امان ملی پوشان ایران را بریده بود. معدود هواداران ایرانی در سالن به شدت تیم ملی را تشویق می کردند اما صدای آنها در میان انبوه هواداران کوبای به سختی به گوش بازیکنان می رسید. کوبا برخلاف دیدار نخست در بازی دوم بیشتر روی کارهای ترکیبی و پاس های بریده امتیاز می گرفت. همین موضوع قدری کار دفاع را برای ملی‌پوشان ایران سخت می‌کرد.

سعید معروف که از آغاز ست دوم باز هم در ترکیب تیم ایران قرار گرفته بود سعی می کرد با پاس های فریبنده خود دفاع حریف را گیج کند. ایران با تیکه بر همین موضوع در امتیاز 13 سرانجام کار را مساوی کرد. موسوی ستاره بی بدیل ایران در لیگ جهانی یک امتیاز سرویس مستقیم گرفت تا ساموئل سرمربی کوبایی‌ها را مجبور کند وقت استراحت بگیرد و از آماج حملات بکاهد.

اما بازیکنان ایران که نمی خواستند یک ست دیگر به میزبان خود بدهند همچنان مقتدرانه کار را دنبال می‌کردند. رفته رفته سکوهای خالی سالن هاوانا نیز پر می‌شد. ایران دو امتیاز از حریف پیش افتاده بود و سعی می کرد با ارائه یک بازی منطقی فاصله خود را حفظ کند. اما آبشارهای طلایی آبراهان بازیکن شماره 13 کوبا کار را سخت می کرد. رحمان داودی با سرویس های فنی خود دریافت کننده های حریف را به زانو درآورده بود. دفاع خوب غفور ایران را پهار امتیاز جلو انداخت.

در امتیازهای پایانی ایران توانست 22 بر 17 از حریف پیش بیفتد، اما کوبایی‌های سخت‌کوش باز هم اختلاف امتیاز را به سه کاهش دادند،‌ اما در ادامه ایران در حالی به امتیاز 25 رسید که کوبا 20 امتیاز گرفته بود.

* ست سوم: 25بر 18 به سود ایران

در ست سوم همه چیز مساوی شد. هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن دربرابر دیگری را نداشتند. علی مباشری انصافا در این دیدار دریافت های خوبی ارائه می داد. امیر غفور هم با تمام قدرت از پشت خط زمین حریف را نشانه می‌رفت. بازیکنان ایران نقطه ضعف دریافت حریف را پیدا کرده بودند و سرویس‌های خود را روی دست گاویلان بازیکن شماره 12 کوبا می فرستادند.

ایران به سختی از کوبا فاصله می گرفت و در وقت استراحت فنی نخست دو امتیاز از حریف جلو افتاد. بازی منطقی موسوی و داودی در دفاع اختلاف امتیاز را به عدد چهار رساند. تماشاگران کوبایی موج مکزیکی می رفتند. کوبا در دفاع روی تور خوب امتیاز می گرفت. در عوض موسوی بهترین دفاع روی تور این مسابقات همه امتیازهایی را که کوبا می گرفت جبران می کرد.

فرهاد ظریف روی زمین شیرجه می رفت و سعید معروف به تنهایی توپ رد می کرد تا ایران با اختلاف 5 امتیاز از کوبا جلو بیافتد. جریان بازی دست بازیکنان ایران افتاده بود. ولاسکو نسبت به ست اول آرام تر به نظر می رسید. رحمان داودی نمایش فوق العاده ای داشت. اسپکر های ایران با دست دفاع کار می کردند. توپ های خود را محکم به دفاع حریف می زدند و امتیاز می گرفتند. ایران در پایان این ست را نیز 25 بر 18 به سود خود پایان داد.

* ست چهارم: 25 بر 22 ایران

کوبا در ادامه چیزی برای از دست دادن نداشت. آنها با تمام توان به میدان آمده بودند تا آخرین بازی لیگ جهانی 2013 را با شکست پشت سر نگذارند. آن‌ها خیلی زود چهار امتیاز جلو افتادند. سالن یکصدا کوبا کوبا می‌گفت. با این حال بازیکنان تیم ملی والیبال ایران کار را دلاورانه دنبال می‌کردند. آن‌ها اجازه نمی دادند حریف راحت امتیاز بگیرد. دفاع روی تور خوب آرمین تشکری کار را برای "بی ست" و سایر اسپکرهای حریف سخت می کرد. امیر غفور به تنهایی مقابل آبشارهای "فی‌یل" می ایستاد.

او اختلاف امتیازها را به عدد یک کاهش داد. دو تیم در امتیاز 9 مساوی شدند. بازی در کشاکش یک امتیاز برای هر دو تیم پیش می رفت. شاگردان ولاسکو نمی خواستند کار به ست پنجم بکشد. در ادامه غلامی و زرینی به میدان رفتند و آن‌ها خیلی خوب از پس دفاع حریف بر می‌آمدند. ایران با اختلاف یک امتیاز وقت استراحت فنی دوم را هم به سود خود تمام کرد. بازی با حساسیت زیادی دنبال می شد. هیچکس نمی توانست نتیجه بازی را پیش بینی کند.

در حالی که ایران می‌توانست در امتیاز 20 اختلاف را زیاد کند با اشتباه غفور، این کوبا بود که اختلاف دو امتیازی ایجاد کرد، اما دو تعویضه ولاسکو جواب داد و چهار دفاع پیاپی، ایران را 25 بر 22 پیش انداخت.

ایران با این پیروزی 12 امتیازی شد اما همچنان پس از صربستان در مکان پنجم گروه قرار گرفت.

۱۳۹۲/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...