نسخه چاپی

بررسی راهكارهای جلوگیری از فرار مالیاتی

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینكه رقم فرار مالیاتی در كشور بالا است وراههای جلوگیری از فرارهای مالیاتی درلایحه جدید مالیاتی بررسی می شود،اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه بیشترین تمركز اخذ مالیات بر حقوق بگیران است واز برخی ها كه درآمد میلیاردی دارند كمتر از میزان واقعی مالیات اخذ و یا شاید هم بطور كلی فرار مالیاتی دارند.

به گزارش نما، سید سعید زمانیان دهکردی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: نظام مالیاتی کشور در حال حاضر ساز و کار مناسبی برای اخذ مالیات ندارد و باید اصلا حات اساسی در این بخش صورت گیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:متاسفانه رقم فرار مالیاتی در کشور بالا است وراههای جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید درلایحه جدید مالیاتی بررسی شود.

وی افزود: در قانون جدید مالیاتی که هم اکنون در دست بررسی است باید کار کارشناس بیشتری صورت گیرد و به تمام ابعاد این موضوع توجه و بر اساس واقعیات کشور تهیه شود.

زمانیان دهکردی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه بیشترین تمرکز اخذ مالیات بر حقوق بگیران است واز برخی ها که درآمد میلیاردی دارند کمتر از میزان واقعی، مالیات اخذ و یا شاید هم بطور کلی فرار مالیاتی دارند.

وی اظهار داشت: یکی از جنبه های اقتصاد مقاوتی باید توجه به درآمدهای مالیاتی باشد که این امر مستلزم ایجاد یک سیستم جامع وکامل در نظام مالیاتی است چرا که در کشورهای پیشرفته سهم درآمد مالیاتی بسیار بالا است و باید به این موضوع مورد توجه قرارگیرد.

زمانیان دهکردی با بیان اینکه البته باید توجه کنیم در موضوع اخذ مالیات از افراط و تفریط پرهیز کنیم،گفت: نقش رسانه و تبلیغات در فرهنگ سازی پرداخت داوطلبانه مالیات، بسیار ارزشمند است و باید این موضوع را که به چه میزان پرداخت مالیات در آبادانی کشور نقش دارد برای مردم روشن شود البته در دو الی سه سال پیش اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که باید پررنگ تر شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: باید سیستم اطلاعاتی مالیاتی را قوی کنیم وبا برخی ها که فرار مالیاتی دارند وبه اقتصاد کشور ضربه می زنند برخورد قانونی شود و همچنین فراموش نکنیم که استفاده از نیروی انسانی کارا ، مجرب و متعهد نیز در سیستم مالیاتی موثر است.

۱۳۹۲/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...