نسخه چاپی

تخلیه بیمارستان‌های‌دولتی از پزشكان متخصص

عضو كمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاكید بر ضرورت رسیدگی به مشكلات بیمارستان‌های دولتی، گفت: پرداخت نكردن مطالبات بیمارستان‌های دولتی از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر باعث شده تا این مراكز درمانی در پرداخت بدهی به شركت‌های دارویی و كارانه پرسنل خود با مشكل مواجه شوند.

به گزارش نما، شهلا میرگلوی بیات در گفت ‌وگو با خانه ملت،‌ در مورد بدهی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به بیمارستان‌های دولتی، افزود: متاسفانه امروزه بودجه‌ای که باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار بیمارستان‌های دولتی قرار داده شود با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بخش‌بندی بیمارستان‌های دولتی سه مرکز درمانی وجود دارد که همگی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است؛ بیمارستان‌های وابسته به تامین اجتماعی که مشکلی در پرداخت هزینه‌هایشان ندارند زیرا سازمان تامین اجتماعی مطالبات آنها را پرداخت می‌کند؛ در رده‌بندی بعدی بیمارستان‌های آموزشی قرار دارند که به دلیل آنکه به صورت هیات امنایی فعالیت می‌کنند مشکل زیادی در هزینه‌های خود ندارند و‌ گزینه سوم نیز مربوط به بیمارستان‌های غیرآموزشی است که متاسفانه بی‌توجهی نسبت به پرداخت بدهی‌های این مراکز، مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیز به بیمارستان‌های غیرآموزشی بدهی دارند، تصریح کرد: پرداخت نکردن مطالبات این بیمارستان‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر همچون تامین اجتماعی و خدمات درمانی باعث شده تا این مراکز درمانی نیز نتوانند بدهی خود به شرکت‌های دارویی را پرداخت کنند.

وی، بهسازی، نوسازی و فراهم کردن تجهیزات پزشکی را از جمله مشکلات بیمارستان‌های غیرآموزشی دولتی خواند و افزود: کمبود بودجه و پرداخت مطالبات این بیمارستان‌ها باعث شده طرح کارانه پزشکان و پرستارن که بر اساس عملکرد پرسنل به آنها پرداخت می‌شود نیز حدود یکسال و نیم به تعویق بیفتد.

میرگلوی بیات، ادامه داد: با دلیل وجود چنین شرایط نامطلوبی، بسیاری از متخصصان در بیمارستان‌های دولتی غیرآموزشی جذب مراکز خصوصی شده و تمایلی به ادامه کار در این بیمارستان‌ها ندارند که ادامه این روند به کمبود شدید پزشکان متخصص و عمومی در بیمارستان‌های دولتی خواهد انجامید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، بی توجهی به مشکلات بیمارستان‌های دولتی را عامل بی‌انگیزگی کادر درمانی این بیمارستان‌ها خواند وگفت: اگر وزارت بهداشت نسبت به این مهم تصمیمی جدی اتخاذ نکند در اولین گام، سلامتی بیماران به خطر می‌افتد که در این شرایط وضعیت حوزه سلامت از قبل هم اسف‌بارتر خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پزشکان و متخصصان بیمارستان‌های غیرآموزشی دولتی بارها نسبت به کمبود بودجه این مراکز اعتراض کردند، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز هشدارهای جدی به مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی داده‌اند اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل وجود ندارد.

۱۳۹۲/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...