نسخه چاپی

وزير بهداشت اعلام كرد؛

فراخوان بیماران خاص و صعب العلاج برای پرداخت یارانه دارو

وزیر بهداشت گفت: كسانی كه پس از 25 اردیبهشت داروی گرانقیمت خریداری كرده اند از طریق سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند تا مابه‌التفاوت قیمت آن را به آنها برگردانیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد گفت: از طریق تماس بیماران خاص و صعب‌العلاج با سامانه 1490 و همچنین بررسی پرونده‌های آنان در بیمه و وزارت بهداشت افرادی که این داروها را تهیه کرده‌اند شناسایی شده و این مابه‌التفاوت به آنها برگردانده می‌شود.

وی افزود: اگر بیمه‌ها حدود 10 تا 30 درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کردند و پس از گران شدن این تفاوت را قائل نشدند وزارت بهداشت مابه ‌التفات گرانی دارو را به بیماران می دهد.

وزیر بهداشت در مورد کمبودهای دارویی نیز گفت: کمبود دارویی در مورد داروهایی است که مشابه ایرانی دارند و اینها در قالب داروهای وارداتی محاسبه می‌شوند و به مردم اطلاع می‌دهیم که می‌توانند با سامانه تماس بگیرند و کمبودها را گزارش دهند.

طریقت منفرد گفت: برخی داروها نیز که با کمبود مواجه شد جزو فهرست دارویی کشور نیست و حتی این داروها در کشورهای دیگر نیز در مراحل آزمایشی قرار دارد، بنابراین ورود آنها به کشور اشتباه است و کاری برای آنها نمی‌شود کرد و در گمرک می‌ماند.

وزیر بهداشت گفت: کم و زیاد شدن دارو امری طبیعی است، در مجموع 30 قلم دارو ممکن است با کمبود مواجه شود که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

۱۳۹۲/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...