نسخه چاپی

در ديدار صالحي مطرح شد

امیدواری رئیس جمهور نامیبیا به تحكیم و گسترش روابط با ایران

عکس خبري -اميدواري رئيس جمهور ناميبيا به تحکيم و گسترش روابط با ايران

رئیس جمهور نامیبیا ضمن تبریك به رئیس جمهور منتخب ایران نسبت به تحكیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید ابراز امیدواری كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس ، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با هیفیک پونی پوهامیا رئیس جمهور نامیبیا که امروز (دوشنبه) در ساختمان ریاست جمهوری این کشور انجام شد، گفت: حامل پیام‌ها و سلام‌های گرم مردم، آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی برای شما هستم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ویژه بوده، خاطرنشان کرد: ایران و نامیبیا در دوران سختی‌ها با یکدیگر بوده‌اند.

وزیر خارجه با اشاره به وجه مشترک دو کشور در مبارزه برای استقلال تصریح کرد: خوشحالیم که ایران یکی از حامیان جنبش استقلال طلبی نامیبیا بوده است.

صالحی با اشاره به اراده مقامات عالی‌رتبه کشورمان برای داشتن بهترین روابط با نامیبیا گفت: ‌ایران در 34 سال گذشته دستاوردها و پیشرفت‌های فراوان و ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله علوم، فناوری، آموزشی، بهداشتی و داروسازی به دست آورده و آماده است این تجربیات و تخصص‌ها را در اختیار کشورهای دوست مانند نامیبیا قرار دهد.

وزیر امور خارجه با برشمردن حوزه‌های دیگر همکاری از جمله کشاورزی، صنعتی، شیلات و تجارت، از سرگیری فعالیت سفارت ایران در این کشور را فرصت بزرگی برای تحقق عملی همکاری‌های دو کشور دانست.

صالحی ابراز اطمینان کرد که در دوره جدید همکاری‌ها همچون گذشته هر چه بیشتر گسترده و متنوع شده و سرعت بیشتری یابد.

رئیس جمهور نامیبیا نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به هیئت ایرانی گفت: روابط دو کشور عالی بوده و از حضورتان خرسندم و ما دوستان یکدیگر هستیم.

وی افزود: ما از نزدیک انتخابات اخیر در ایران را پیگیری کردیم و نتایج انتخابات و نحوه برگزاری آن نشان داد که چگونه مردم ایران به دموکراسی وفادارند.

رئیس جمهور نامیبیا اضافه کرد: ما برای رئیس جمهور منتخب ایران پیام تبریک فرستاده‌ایم و آرزوی خود را برای استمرار و افزایش همکاری‌ها همانند گذشته بیان کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به روابط تاریخی مردم نامیبیا از طریق دفتر سوآپو در ایران اظهار داشت: ما همواره به یاد داریم که دوستان واقعی، دوستان دوران سختی‌ها هستند و ایران با پذیرش گشایش دفتر سوآپو در ایران قبل از استقلال و ادامه این دوستی پس از استقلال نامیبیا، این موضوع را نشان داد.

رئیس جمهور نامیبیا با اعلام علاقه‌مندی کشورش برای تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه‌های مختلف همکاری، گشایش سفارت این کشور در کشورهای مختلف به ویژه کشور بزرگ ایران در آینده را مورد توجه قرار داد.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش رایزنی و مشورت بین دو کشور برای هموار کردن زمینه‌های همکاری بیشتر، خاطرنشان کرد: ایران و نامیبیا دوستان یکدیگرند و امیدواریم همکاری‌های فیمابین در دوره رئیس جمهور منتخب مستحکم‌تر شود.

رایزنی پیرامون تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسئله هسته‌ای، اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز نقش مهم و تأثیرگذار ایران در منطقه از دیگر محور‌های مذاکرات دو طرف در این دیدار بود.

رئیس جمهور نامیبیا در خاتمه این دیدار از صالحی خواست تبریکات صمیمانه دولت و مردم نامیبیا را به احمدی‌نژاد و روحانی ابلاغ کرده و علاقه‌مندی نامیبیا را برای گسترش روابط دوجانبه و بین‌المللی اعلام کند.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...